Elektrické SUV kupé bude k dostání ve dvou výkonnostních verzích Endurance a EV.
Když loni nová automobilka Cupra představila vizi svých budoucích novinek, asi jen málokdo čekal, že model Tavascan bude reprezentovat téměř hotový vůz. Cupra tedy odhalila svůj druhý elektromobil v portfoliu, kterým byl právě Tavascan v produkční podobě, a přestože jde o sériovku, vypadá spíše jako studie. Mimořádně atraktivní SUV kupé je zajímavé svými nápaditými a vyzývavými tvary, efektními LED světly trojúhelníkového designu na obou koncích či osvětlenými logy.
Tavascan o délce 4 644 milimetrů stojí na 19" až 21" discích, má adaptivní podvozek, zapuštěné kliky a velké množství kontrastních prvků karoserie, které jsou lakovány ve vysokém lesku. Ještě zajímavější je však elektrická novinka uvnitř, kde se nachází klenutá palubní deska, která připomíná páteř. Něco podobného u jiných sériových aut nenajdeme. Standardem jsou dále sportovní sedadla, která mohou doplňovat skořepinová sedadla CUP z lehké konstrukce.
Vizuální zážitek doplňuje též atraktivní barevná konfigurace vnitřku, která počítá s paletou odstínů Soul Black, Dark Night a Enceladus Grey Metallic. Před řidičem jsou 5,3" digitální budíky, zatímco centrum palubní desky tvoří až 15" displej s novým rozhraním HMI (Human Machine Interface) a velmi úzké vývody ventilace pod ním. Celou přední část automobilu ozvláštňuje početně zastoupené náladové osvětlení. Zavazadlový prostor má pak 540 litrů.
Jelikož Tavascan je po technické stránce příbuzný s ostatními koncernovými modely, stojí na platformě MEB. Na rozdíl od ID.5 či Enyaqu – ale ve smyslu tradice značky Cupra – bude Tavascan zastupovat ten nejvíce sportovně orientovaný elektromobil z rodiny. K dispozici budou dvě výkonnostní verze, přičemž už jen ta základní nabídne až 210 kW, a to výhradně z jednoho elektromotoru na zadní nápravě. Silnější verze VZ k tomu přidává ještě 80 kW díky přednímu elektromotoru, takže výkon tímto poskočí až na úroveň 250 kW.
- Endurance – jeden el., 210 kW/286 koní a 545 Nm, dojezd 550 km
- VZ – dva el., 250 kW/340 koní, vpředu 134 Nm a vzadu 545 Nm, dojezd 520 km
Provedení VZ zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za pouhých 5,6 sekundy. V obou případech má akumulátor využitelnou kapacitu 77 kWh, samotný systém přitom podporuje nabíjení 135 kW. Na dobití baterie na 80 % by tak mělo stačit méně než 30 minut.