Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
🎫 Vyhraj lístky na festivaly: Grape, Sziget, Pohoda, Lovestream a další letní festivaly
Čteš poslední stranu článku:
Vyzkoušeli jsme workouty na Netflixu. Vyplatí se podle nich cvičit?

Pokud se ovšem chceš i ty pustit do tréninků před obrazovkou, je vždy lepší mít alespoň nějakou předchozí zkušenost se cvičením, ideálně i pod vedením trenéra nebo trenérky. Tréninky na Netflixu tě sice základní cviky naučí, ale pro mnoho lidí začínajících se cvičením může být bez odborného dohledu těžké dodržovat správnou techniku, která je pro efektivitu celého workoutu klíčová.

Pokud nemáš možnost zaplatit si kouče, je dobré hlídat své pohyby a držení těla alespoň pomocí zrcadla. A rozhodně se nejprve nauč správně provádět všechny základní cviky, než přejdeš k těm komplexnějším. Chybami se sice člověk učí, ale špatným cvičením si můžeš spíše ublížit a způsobit si i přetrvávající problémy, zejména pokud budeš špatně cvičit dlouhodobě.

Doporučeno
Kulturistka Věra Mikulcová: Čtyři měsíce přípravy mě stojí až 400 tisíc korun (Rozhovor) Kulturistka Věra Mikulcová: Čtyři měsíce přípravy mě stojí až 400 tisíc korun (Rozhovor) 11. července 2022 7:00

Trenéři ve videích na Netflixu sice pohyby a zapojení svalů při nich popisují, ale chybí zde český dabing i titulky, takže pokud neovládáš angličtinu na dostatečné úrovni, můžeš mít problém s porozuměním instrukcí a tím pádem i s prováděním daných cviků. Jasně, pohyby na obrazovce můžeš jednoduše odkoukat, ale vždy je dobré vědět, proč se dané cviky provádí, jaké svaly bys přitom měl*a cítit, čemu se vyvarovat a podobně. Dobrá angličtina je tedy jednou z prerekvizit, jak z těchto tréninků vytěžit maximum.

sport posilování cvičení
Zdroj: Unsplash/Hayley Kim Design/volně k užití

I během pár minut si dáš do těla 

Z tréninků jsme vyzkoušeli trochu od všeho. Jeden z největších benefitů Nike Training Clubu je ten, že si můžeš tvrdě a plnohodnotně zatrénovat i v případě, že nemáš více než půl hodiny. Právě pro takové případy jsou HIIT workouty. Jedná se o vysoce intenzivní cvičení jen s krátkým odpočinkem, které se rozhodně vyplatí vyzkoušet. Zaměřeno je (mimo jiné) například na zlepšování síly, stability nebo celkové výdrže.

Každý správný trénink ale začíná rozcvičkou, která je základem a nikdo by ji neměl opomíjet. Díky ní se ti bude nejenže lépe cvičit, ale díky důkladnému zahřátí svalů navíc také předejdeš riziku zranění. U videí tedy rozcvičení rozhodně nepřeskakuj a věnuj mu minimálně stejnou pozornost jako samotnému tréninku.

Doporučeno
Češi a Češky se svlékají a skoro nazí chodí na vrchol Sněžky. Zažívají sněhové vánice nebo −13 stupňů Češi a Češky se svlékají a skoro nazí chodí na vrchol Sněžky. Zažívají sněhové vánice nebo −13 stupňů 25. února 2023 10:00

Zezačátku doporučujeme začít desetiminutovými tréninky a postupně přejít na ty, které trvají dvacet až třicet minut. A věř tomu, že místy dají zabrat i člověku, který pravidelně cvičí už dlouhodobě – obzvlášť pokud na konkrétní cviky nebo jejich skladbu není zvyklý. Kupříkladu dvacetiminutový workout zaměřený na břicho (20 min HIIT: Abs) ti ukáže, že i takto krátká doba dokáže být chvílemi pekelně dlouhá.

Nike Training Club nabízí celkem 20 sérií neboli tréninkových programů, z nichž je každý věnován jinému typu cvičení. Jedna ze sérií je zaměřena například na jógu, další tréninkům pro běžce, další třeba již zmíněným břišním svalům a středu těla. A ať už jsou tvé cíle se cvičením jakékoliv, právě cviky na střed těla doporučujeme do tréninků zařadit. Jak totiž řada studií v minulosti potvrdila, pevnější core (střed těla) nám může pomoct v předcházení bolesti dolní části zad nebo nám od této bolesti ulevit. Právě na střed těla nabízí Nike Training Club opravdu hodně cviků, které by ve tvém tréninkovém plánu rozhodně neměly chybět.

Při cvičení je však dobré myslet na všechny svalové partie, abychom netrpěli žádnými nechtěnými dysbalancemi. Z těch pak totiž mohou pramenit další problémy. Kromě workoutů zaměřených na konkrétní svaly zde tak najdeš i ty, u kterých zapojíš kompletně celé tělo, jako třeba u série tréninků nazvané Total Body Blast. Tyto tréninky ti rozproudí krev od hlavy až k patě a na jejich konci budeš možná stejně vyčerpaný*á jako po hodině v posilovně. 

Ke cvičení nepotřebuješ žádné speciální vybavení. U některých cviků sice můžeš využít i menší činky, ale není to vždy nutné. Právě to je jedna z dalších výhod Nike Training Clubu – jediné, co u drtivé většiny cviků stačí mít, je obyčejná karimatka na cvičení. I s vlastní váhou se totiž dá extrémně efektivně cvičit, což jsme pocítili na vlastní kůži.

Doporučeno
Liver King jedl zvířecí játra i varlata, za steroidy utrácel statisíce a fanouškům lhal. Co o syrových orgánech říká odborník? Liver King jedl zvířecí játra i varlata, za steroidy utrácel statisíce a fanouškům lhal. Co o syrových orgánech říká odborník? 12. prosince 2022 6:00

Cvič tak, aby ses cítil*a dobře

Smyslem tréninků je ale především to, abychom se cítili dobře – a i na tento aspekt cvičení Nike Training Club myslí. Najdeš zde tak například jogínské cviky zaměřené hlavně na uvolnění, zklidnění a protažení těla. Jiné ti zase pomohou se zlepšením mobility, další zase můžou přispět ke zdravějším zádům.

Nemalá část obsahu je věnovaná právě józe. Tyto cviky můžeš zvládnout hned ráno nebo třeba uprostřed pracovního dne během krátkých pěti minut. Delší cvičení pak zaberou deset až třicet minut, během kterých své tělo příjemně uvolníš, ulevíš si od stresu a zrelaxuješ jak unavené svaly, tak i mysl. I v případě, že jsi józe dosud třeba neholdoval*a, doporučujeme ji sem tam do tréninkového plánu zařadit. Možná budeš příjemně překvapen*a jejími pozitivními účinky na tělo i psychiku.

jóga
Zdroj: Unsplash/Dane Wetton/volně k užití

Stojí to za to? 

Vyplatí se tedy Nike Training Club vyzkoušet? Pokud si předplácíš Netflix a hledáš inspiraci pro nové domácí tréninky, určitě ano. Nike Training Club má co nabídnout jak začínajícím cvičencům, tak i těm pokročilým. Každý si dle svého vlastního cíle a požadavků může díky široké škále workoutů vybrat typy cviků, který mu budou vyhovovat nejvíce. Anebo díky Netflixu můžeš vyzkoušet něco úplně nového, co se třeba následně stane nedílnou součástí tvých dalších tréninků.

Příjemným plusem je taky potřeba naprosto minimální výbavy. Stačí ti jen karimatka. U některých cviků sice můžeš využít činky, ale věz, že i tréninky jen s vlastní váhou na podložce bez jakéhokoliv náčiní dokážou dát pořádně zabrat. Pokud tedy žádné činky nemáš, není to vůbec problém. Kvůli absenci české lokalizace je však třeba ovládat dobře angličtinu, abys dobře porozuměl*a instrukcím trenéra či trenérky na obrazovce a vyvaroval*a se chybám v technice prováděných cviků.

Doporučeno
Jak začít s MMA? Nemusíš se bát, že tě na prvním tréninku vykostí Jiří Procházka Jak začít s MMA? Nemusíš se bát, že tě na prvním tréninku vykostí Jiří Procházka 27. září 2022 6:00

Nike Training Club je užitečný tréninkový parťák, který tě může namotivovat vyzkoušet něco nového a se kterým si i v omezeném čase můžeš efektivně zacvičit. Logicky to není důvod, proč si kupovat Netflix, ale pokud si streamingovou platformu předplácíš, pak workouty stojí za to vyzkoušet.

Čti na předchozí straně
Dočetl jsi celý článek
Strana 2 z 2
Domů
Sdílet
Diskuse