Přední italská influencerka Chiara Ferragni se na instagramu omluvila za zavádějící informace ohledně nákupu vánočního dortu a za to, že klamala spotřebitele.
Ferragni, která má na instagramu téměř 30 milionů sledujících, dostala pokutu 1,075 milionu eur (v přepočtu přes 24 milionů korun) za tvrzení, že prodej designového růžového dortu pomůže financovat dětskou nemocnici v Turíně.
Pandoro Pink Christmas, nesprávně označené jako navržené influencerkou Ferragni, se loni prodávalo za více než devět eur (asi 220 korun), což je více než dvojnásobek ceny klasického neznačkového dortu vyráběného společností Balocco.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zjistil, že výrobce dortu poskytl nemocnici peníze několik měsíců před jeho uvedením na trh. Komise uvedla, že společnost Balocco již před uvedením dortu do prodeje darovala nemocnici 50 tisíc eur, zatímco dvěma společnostem, které vlastní Ferragni, zaplatila za propagaci přibližně milion eur, uvádí BBC.
V prohlášení, které zveřejnila svým příznivcům, uvedla, že se dopustila „chyby v dobré víře, že spojila komerční činnost s charitativní“. Také uvedla, že se proti rozhodnutí antimonopolního úřadu a „nepřiměřené a nespravedlivé“ pokutě odvolá. Zároveň slíbila, že věnuje milion eur nemocnici Regina Margherita.
Případ komentovala i premiérka Giorgia Meloni, která o víkendu varovala před influencery, kteří propagují „drahé dorty, jež v lidech vzbuzují dojem, že jsou charitativní“.
Spotřebitelská skupina Codacons uvedla, že zahájí právní kroky a chce odškodnění pro každého, kdo si dort koupil v domnění, že přispívá na turínskou dětskou nemocnici.