Nátěr je vyvinutý z netoxických a snadno dostupných surovin.
Dojezd elektromobilů Mercedes-Benz může být prodloužen až o 12 000 kilometrů. Dokázat to má nová solární barva vyvíjená inženýry společnosti. TASR o tom informuje na základě zprávy serveru Interesting Engineering.
Společnost nevyvíjí pouze mechanické části vozidel, ale pracuje také na dalších technologiích souvisejících s rozvojem automobilového průmyslu. Inženýři společnosti věří, že nová fotovoltaická (solární) barva, kterou vyvíjejí, může revolučně změnit elektromobily.
Tloušťka barevné vrstvy je pět mikrometrů (pět miliontin metru), což je výrazně méně než tloušťka lidského vlasu (50 až 120 mikrometrů). Podle automobilky dokáže plocha o rozloze 11 metrů čtverečních za ideálních podmínek ročně vygenerovat dostatek energie pro pohon vozidla na vzdálenost 12 000 kilometrů. Fotovoltaickou vrstvu lze nanést na libovolný podklad a její součástí je nový typ barvy na bázi nanočástic, který propouští až 94 procent slunečního světla.
Někteří řidiči solární energií mohou pokrýt 100 procent své spotřeby
Automobilka tvrdí, že solární panely vytvořené aplikací nátěru mají vysokou účinnost – až 20 procent. Vygenerovaná energie může přímo pohánět motor nebo dobíjet akumulátor vozidla. Fotovoltaický systém je navíc permanentně aktivní a energii generuje, i když vůz není nastartovaný.
Společnost upozorňuje, že množství generované elektřiny závisí na množství stínu, intenzity slunečního světla a zeměpisné polohy. Například řidiči v německém Stuttgartu ujedou denně průměrně přes 50 kilometrů – přibližně 62 procent spotřebované energie jim může pokrýt solární energie. Řidiči v Los Angeles jí mohou v průměru pokrýt 100 procent spotřeby a nadbytečnou energii mohou dvousměrnou nabíjecí stanicí dodat do elektrické sítě.
Solární barva má ještě jednu výhodu – neobsahuje žádné prvky vzácných zemin. Vyrábí se výhradně z netoxických a snadno dostupných surovin, snadno se recykluje a její výroba je výrazně levnější než výroba konvenčních solárních panelů. Společnost Mercedes-Benz pracuje na tom, aby bylo možné barvou pokrýt všechny exteriérové plochy vozidla bez ohledu na jejich tvar nebo sklon, dodává tisková zpráva.