Údajně jde o součást sezónního plánování.
Firma své výrobky vyrábí v Asii, tedy v místě na které současný prezident Spojených států Donald Trump zaměřil cla. Ta sice odložil, lhůta ale začátkem července vyprší. Právě zpřísnění celní politiky by mohlo být důvodem, proč se značka rozhodla ceny navýšit, v oficiálním prohlášení však tento důvod neuvedla.
Zdražení se podle serveru Novinky bude týkat bot s cenou nad 100 dolarů (asi 2 300 korun), ty od příští neděle pořídíme asi o 10 dolarů (cca 230 korun) dráž. Oblečení a sportovní vybavení pak koupíme za ceny vyšší o dva až 10 dolarů. Naopak stejně zaplatíme za modely prodávající se za méně než 100 dolarů, oblíbené Air Force 1, produkty s označením Jordan a také dětské doplňky a oblečení.
K podobnému kroku nedávno přistoupil i konkurent značky Adidas. Ten před zdražením kvůli zavedení cel varoval už v dubnu, jednat by se mělo o modely Samba a Gazelle. K žádnému specifickému kroku však společnost zatím nepřistoupila, podle expertů ale jen čekala, až jako první zareaguje jiná firma.
Zdražení lze podle agentury Reuters očekávat i od firmy Puma, ta ale žádné konkrétní kroky zatím nezveřejnila a podle analytiků si kvůli svému postavení na trhu nebude moci dovolit představit tak velké zdražení, jako ostatní dva sportovní giganti.
Společnost Nike se také rozhodla po šesti letech vrátit na online tržiště Amazon, odkud odešla, aby se zaměřila na prodej na vlastních e-shopech a v kamenných prodejnách.