Blizzard na Gamescomu odhalil nejnovější rozšíření pro World of Warcraft s názvem Midnight. Jaké featury obdrží a o čem bude příběh?
Co Blizzard slíbil, to Blizzard doručil. Housing, aka nejžádanější featura, po které fandové a fanynky WoWka prosili už dlouhé roky, konečně zamíří do hry. To ale není všechno. Na včerejším Gamescomu totiž společnost odhalila první střípky z děje, nové zóny, raidy, dungeony a další systémy, které na hráče a hráčky v roce 2026 čekají. Pojďme si to projít.
Strhující cinematic trailer
Začít musíme už epickým trailerem, ve kterém se Xal’atath — záporačka ze současného datadisku The War Within — po zmocnění mocného artefaktu rozhodla napadnout Sunwell, jejíž obranu mají na starosti elfové v čele s Lor’themarem Theronem a Lady Liadrin. Zatímco tak síly Prázdnoty (The Void) útočí, ti dva dělají vše proto, aby je odrazili. Následně ale dorazí samotná Xal’atath a věci začnou vypadat dost bledě. Podle ukázky ale nakonec Sunwell (zatím) nepadne. Začátek příběhu tak hráče a hráčky pošle přesně sem, kde stanou v první linii a budou se snažit zabránit katastrofě.
Starý svět obdrží další facelift
Ačkoliv se v Midnightu nedočkáme tak velké revize starého světa jako v Cataclysmu, některé zóny přece jen obdrží pořádný update. Konkrétně Silvermoon City se rozroste a stane se hlavním městem pro tuto expanzi, takže obdrží i oblast dedikovanou Alianci a dokonce i nějaké dungeony.
Quel’Thalas teď bude přístupný bez loading screenů a bude zahrnovat kromě Silvermoonu celé Eversong Woods, Ghostlands a Isle of Quel’Danas. Zul’Aman už nebude raid, ale nová velká zóna s několika dungeony. Trollové rovněž dostanou velký focus v tomto datadisku. Další nové zóny jsou pak Voidstorm, endgame oblast a závěrečná kapitola úvodní části kampaně, a Harandar, domov rasy Haranir, která bude nově přístupná hráčům a hráčkám jako volitelná pro jejich postavy.
Seznam features je tak následující:
- Osm nových dungeonů
- Sedm nových Delves
- Tři raidy a celkem devět bossů
- Nová rasa Haranir
- Nový Demon Hunter spec Devourer (mid-range DPS)
- Prey systém (open-world bounty hunting s nastavitelnou obtížností)
- Housing
Nejzásadnější novinka v historii WoWka?
A teď už konečně k tomu, co bude pohánět většinu prodejů Midnight. Systém stavění si vlastního domečku a jeho následného zkrášlování pomocí dekorací či rovnou vyrábění si vlastního nábytku je něco, co lidé chtěli ve hře mít už strašně dlouho. Naštěstí už na to nebudou muset čekat příliš dlouho, dokonce ani do launche nového datadisku. Systém totiž dorazí do hry už s patchem 11.2.7., kdy si hráči budou moci postavit svůj dům a začít pro něj shánět dekorace.
Kompletní feature se „sousedstvími“, které budou vypadat přesně tak, jak zní — budeš na uzavřené stavitelské zóně, kde bude bydlet dalších 49 lidí, se kterými se budeš moci potkávat a seznamovat — dorazí pochopitelně až s Midnight. Sousedství budou moci vznikat i v rámci guild, v takovém případě se budou škálovat, aby se na stejné vešli všichni členové.
Co se dekorací týče, budou nově vyráběny všemi profesemi, surovinou se pro ně stane dřevo těžené po celém světě. Další dekorace ale budou například získatelné pomocí achievementů, reputací, z dungeonů, raidů atd. Celkově by systém měl být natolik obří, že potrvá několik týdnů a měsíců, než si člověk odemkne všechny možnosti housingu.
World of Warcraft: Midnight dorazí oficiálně v první polovině 2026.