Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
12. března 2015 v 17:13
Čas čtení 0:00
Ondřej Jarůšek

Bloodborne provede hráče temnotou prokletého města a potoky stříkající krve (Preview)

TECH
Uložit Uložené

Zanedlouho na pulty dorazí dlouho očekávané hardcore RPG Bloodborne a proto jsme se rozhodli přiblížit vám, na co se vlastně můžeme těšit.

Release očekávaného krváku Bloodborne, nejnovějšího titulu od japonského studia From Software, se rychle blíží a je tedy nejvyšší čas si zrekapitulovat a shrnout, co všechno o tomto temném masakru vlastně víme. Studio získalo celosvětový ohlas především díky linii svých nekompromisních RPG her a ani Bloodborne nebude výjimkou. Hráč se utká s plejády monster a bossů a zadarmo mu hra nedaruje zhola nic. Pokud se tedy u hraní neradi potíte, dál nečtěte. Ostatní ovšem zbystřete, protože Bloodborne by mohl být právě tím, po čem vaše soupeřivé srdce touží, ale na co si doposud netrouflo. Jedná se pravděpodobně o jednu z nejzajímavějších exkluzivit pro PS4 letošního roku a působí opravdu slibně.

Bloodborne provede hráče temnotou prokletého města a potoky stříkající krve (Preview)

 

Příběh hry je situován do starodávného města Yharnam, které se v průběhu let stalo destinací zoufalých poutníků hledajících pomoc a jedním z nich jste právě i vy, respektive vaše hlavní postava, Lovec. Hráč ovšem zjistí, že Yharnam je zasažen jakýmsi zhoubným druhem endemické epidemie, která ze všech živých bytostí dělá krvelačné zrůdy a znetvořená monstra. Ve snaze odkrýt všechny záhady a tajemství, jež město skrývá, si hráč klestí cestu k jejich rozluštění ulicemi zamořenými obludnými stvůrami, kde smrt číhá prakticky na každém kroku.

Hra nabídne značně vyčerpávající množství možný úprav hráčova Lovce, čili je možné, že už nad samotnou tvorbou postavy strávíte přinejmenším tolik času jako kdysi ve Skyrimu. Otevřenost světa hráči dovoluje nastavit si vlastní tempo hraní a nikam při prozkoumávání nových oblastí nespěchat. Zbrklost by se ostatně ani nemusela vyplatit, což určitě každý hráč dřívějších titulů studia potvrdí.

Bloodborne provede hráče temnotou prokletého města a potoky stříkající krve (Preview)

Design města se vývojářům povedl velkolepě. Variabilní herní lokace hráče uvedou například jak do viktoriánské, tak gotické architektury a podíváme se i do podzemních dungeonů. Nejenže samotný Yharnam úchvatně vypadá, ale také z něj už na první pohled sálá hutná atmosféra, která umocňuje pocit všudypřítomného nebezpečí. Právě sytá atmosféra by měla být pro Bloodborne jednou z klíčových charakteristik a hlavních předností. Práci s osvětlením a stíny není takřka co vytknout a pokud Bloodborne dodrží to, co nám v ukázkách slibuje, má naději zařadit se do žebříčku nejlépe graficky zpracovaných her na PS4. Skvělého vzhledu se dočkala samozřejmě také monstra, na jejichž občas až groteskní bizarnosti si dali tvůrci skutečně záležet, NPC postavy a zbraně, nejvěrnější pomocníci Lovce.

Bloodborne provede hráče temnotou prokletého města a potoky stříkající krve (Preview)
Bloodborne provede hráče temnotou prokletého města a potoky stříkající krve (Preview)

U těch zbraní se na moment zastavíme. Studio nám představilo například sekeru, nadměrně masivní kladivo, dále Saw Cleaver, což je jakýsi hybrid mezi sekáčkem a pilou, pistole a můžeme se těšit na další. Bojový systém je primárně zaměřen spíše na krátkou vzdálenost, ale pokud si to okolnosti žádají, může hráč prodloužit délku své hlavní zbraně nebo útoky dynamicky kombinovat se střelnou zbraní a bojovat tak s větším odstupem. Zbraně se změnou délky navíc mění i své vlastnosti. Kratší verze je rychlejší, ale zraňuje méně, delší je naopak ničivější, ale ztrácí na hbitosti. Hráč se musí přizpůsobit každé dané situaci a protivníkovi a poté zvolit co nejvhodnější styl boje. Střety působí o něco ofenzivněji a akčněji než ve vzpomínané Souls sérii a rozhodně zde teče víc krve. Nebo spíše stříká. Zkrátka si jí zde užijete až až. Zrychlení boje vyžaduje rychlejší reakce, uhýbání a protiútoky. Tvůrci se rozhodli do hry zakomponovat tzv. regain systém, který hráči automaticky doplní část zdraví v případě, že nepřítele v určitém časovém okénku zasáhne poté, co byl sám zasažen. Soubojový systém je jedním z nejdůležitějších pilířů hry a jak se zdá, Bloodborne ho má zpracovaný ukázkově.

To, že studio při vývoji do určité míry vycházelo ze svých předešlých titulů, není žádným tajemstvím. Obdobným způsobem by zde měla fungovat například měna. Dříve jako univerzální platidlo pro levelování a obchodování sloužily duše protivníků, v Bloodborne by to měla být, jak už samotný název může napovědět, krev. Již tradičně se zde objevuje také systém teleportace mezi jednotlivými lokacemi a hráčovým útočištěm, Dream Refure, kde se dají kupovat a prodávat různé zbraně a předměty. Své zbraně si hráč může v Dream Refuge taky upgradovat.

 

Bloodborne provede hráče temnotou prokletého města a potoky stříkající krve (Preview)
Bloodborne provede hráče temnotou prokletého města a potoky stříkající krve (Preview)

Bloodborne v neposlední řadě nabízí také možnost kooperace a PvP souboje. Kooperativní systém dovolí hostiteli přizvat do hry další dva hráče, to ovšem půjde pouze v určitých oblastech. K tomu hostitel bude navíc potřebovat předmět Lulling Bell a host Small Resonant Bell. Ukázkovou situací takové kooperace je například souboj s bossem, po jehož zdolání pozvaní hráči získají odměnu a jsou posláni zpátky do svých světů. V případě, že hostitel v boji zemře, pozvaní společníci putují zpátky tam, odkud přišli a samozřejmě bez odměny. Když si chcete zahrát s některým ze svých kamarádů, využijete k tomu funkci Watchword. Jedná se o až osmiznakové heslo, které dotyčným sdělíte, a ti se k vám budou moct následně připojit.    

Bloodborne provede hráče temnotou prokletého města a potoky stříkající krve (Preview)

Souboje PvP fungují na obdobné bázi jako v Souls sérii. Hráč se použitím Omnious Resonant Bell může přenést do světa jiného hráče, kterého musí následně zabít. V případě, že uspějete, vracíte se domů s odměnou. Návštěvu cizího světa může hráč libovolně ukončit předmětem Parting Shot. Doufám, že Bloodborne si poradí s invazemi OP hráče do světa nováčka a opačně a že právě bude záměrně hledat každému rovnocenného soupeře. Jinak by se totiž online hraní mohlo začátečníkovi poměrně znechutit a zkušené hráče by nudilo.

Ve hře se můžeme těšit taktéž i na tzv. Chalice Dungeons. Jsou to dungeony umožňující vygenerování náhodného obsahu, to ovšem jen pokud hrajete online, aby se nové obsahy mohly stáhnout. Hrát se dají i offline, ale jejich obsah bude stále stejný a po čase repetitivní. V den releasu vyjde také patch s optimalizacemi, které by měly přispět k maximalizaci kvality online hraní.

 

Bloodborne provede hráče temnotou prokletého města a potoky stříkající krve (Preview)

 

S Bloodborne se přirozeně pojí otázka, jak náročná hra to bude. Bloodborne, jak se zdá, nebude dosahovat obtížnosti Dark Souls, což je něco, s čím by asi měl hráč při koupi počítat. To ale na druhou stranu v žádném případě neznamená, že se u hry nebudete trápit. Pořád se tu bavíme o hardcorovém RPG z dílny mistrů tohoto žánru. Bloodborne bude hráče za chyby trestat a vývojáři se snaží, aby hra představovala přijatelnou výzvu jak pro nováčky tímto žánrem nepolíbené, stejně jako pro ty, kteří jako já projeli Dark Souls hned několikrát. Myslím si, že s tou komparací se Souls sérií by se to nemělo příliš přehánět, protože Bloodborne se snaží k žánru přistoupit trochu odlišným způsobem. Nechce být za každou cenu tím nejnáročnějším titulem na trhu, ale zpřístupnit žánr také více casual hráči a zároveň dát zabrat i milovníkům hardcoru. Připravte se tedy umírat. Kouzlo těchto her tkví právě v konečném zadostiučinění, když tu bestii, co vás už tolikrát rozcupovala, nakonec heroicky zdoláte. Každá smrt vás něčemu přiučí a do boje se tak vždy vracíte s novými vědomostmi, které vám napoví, jakou taktiku zvolit. Často se tedy jedná o metodu pokus-omyl. Stojí také za zmínku, že na vývoji Bloodborne se podílí i samotný Hidetaka Miyazaki, nynější prezident From Software, z jehož mozku Souls série vzešla. 

Takže pokud si plánujete Bloodborne pořídit, očekávejte dávku nekompromisních herních seancí. Hra v našich končinách vychází 25. března (marec) 2015 a jak již bylo zmíněno v úvodní části článku, jedná se o exkluzivní titul pro konzole PS4. Hru navíc vydává přímo Sony a nikoliv Bandai Namco, proto na verzi pro Xbox nebo PC raději nečekej. A co na hru říkáte vy?

Bloodborne provede hráče temnotou prokletého města a potoky stříkající krve (Preview)
Domů
Sdílet
Diskuse