Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Úterý 19. 11. 2019 svátek má Alžběta

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Auta
38
Martin Mičuda
1. duben 2016, 8:26

Tesla Model 3 za 35 tisíc dolarů je realitou a s ní i více než 115 tisíc předobjednávek!

Za přítomnosti enormního zájmu poznáváme oficiální cestou třetí model automobilky Tesla, který se začne vyrábět v roce 2017.

Martin Mičuda
1. duben 2016, 8:26
Tesla Model 3 za 35 tisíc dolarů je realitou a s ní i více než 115 tisíc předobjednávek!
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
38
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Je až neuvěřitelné, jaké šílenství v automobilovém průmyslu způsobuje značka Tesla Motors v uplynulých dnech. Před jednotlivými prodejnami, a to zdaleka nejen za velkou louží, se totiž tvořily obrovské řady lidí, jaké jsme dosud evidovali především při spuštění prodeje nových iPhonů od Applu. Že by byla tato podobnost náhodná? To, že vizionářské činy a pracovitost Elona Muska svět stále více přirovnává k činům Steva Jobse očividně má něco do sebe, čehož důkazem jsou obdobné výsledky, no a hlavně obrovský hype, který stále více doprovází počiny spojené s jeho aktivitami. Ty se samozřejmě momentálně poslední měsíce točí kolem zcela nového, třetího elektromobilu mladičké americké automobilky, která na přelomu měsíců března a dubna konečně, a v tomto okamžiku můžeme napsat, že už i oficiální cestou, představila dlouho očekávaný Model 3. Tomuto aktu předcházely zmíněné masy lidí, kteří dlouhé hodiny čekali na to, aby si mohli po složení (vratné) zálohy ve výši 1500 $ rezervovat (nebo jinými slovy předobjednat) tuto horkou novinku, a to aniž by vůbec věděli, co vůbec přinese a jak bude vlastně vypadat.

 

Longest line EVER! #Model3 #SantanaRow

Video uverejnené používateľom Tesla Motors (@teslamotors),

 

 

My to však po uplynulých hodinách již víme, protože v pořadí třetí současný sériový automobil poháněný výhradně elektromotorem od Tesly je realitou. Po designové stránce se naplnily předpoklady, a tedy v podstatě nic průlomové nečekejte. To v konečném důsledku ale nemusí znamenat hned něco špatného, ​​právě naopak. Musíme uznat, že designový směr, který nastolil Model S a nedávno na něj pouze drobnými odlišnostmi navázal Model X, je prostě nadmíru povedený, a to ať už po funkční, tedy aerodynamické, tak i po estetické stránce. Proto není důvod měnit to, co je dobré a mezi lidmi nadmíru funguje, no a z toho důvodu je třeba konstatovat, že Model 3, čili jakýsi mix designu S a X je třeba svým exteriérovým vzhledem hodnotit kladně.

 

Tesla Model 3 za 35 tisíc dolarů je realitou a s ní i více než 115 tisíc předobjednávek!

 

Největší odlišností je přední část s full-LED světlomety, které připomínají svým tvarem modely Porsche. Design je opět velmi „čistý“ a minimalistický, o čemž svědčí zejména maska ​​- tentokrát ji designéři nepřiznali už ani opticky, a tedy mezi světly nenajdeme nic jiného, ​​jen jinak zalomený přední nárazník bez prakticky jakýchkoliv výřezů, čímž je docíleno opět špičkové aerodynamiky. Novinkou je dodatečný LED pás ve spodní části, plus logo automobilky, které si díky absenci masky našlo místo na kapotě. Na relativně krátkou přední kapotu navazuje známá silueta bočních oken, která je o něco kratší a zároveň vyšší než u většího S, nechybí nově tvarované zasouvající se kliky znovu bezrámových dveří. Model 3 disponuje skutečně minimálními převisy, čehož důkazem je i kratičká zadní část připomínající spíše 4dveřové kupé než konvenční 3prostorové sedany. Zadní světla jsou citelně sportovně střižená, přičemž stejně jako je tomu vpředu, i zde nabízejí zatmavenou optiku.

Rozměrově jsme na úrovni segmentu střední třídy, což ostatně naznačuje i číslice v názvu - její úhlavním nepřítelem má být BMW řady 3, kterému se vyrovná s prakticky identickou délkou karoserie. Ta je mimochodem nakonec o něco vyšší než větší Model S, na šířku a délku je však o poznání menší. Největší designové změny nastaly v zcela novém interiéru, kde minimalistický styl vrcholí. Centrem palubní desky je opět obrovská dotyková obrazovka, v tomto případě jde ale o volně stojící tablet s 15" úhlopříčkou. Kvůli snaze o zvětšení vnitřního prostoru je palubovka značně zjednodušená a svým tvarem nezasahuje velkou měrou do kokpitu. Zajímavostí je absence jakýchkoliv budíků za novým, jen 2ramenním volantem, plus, jak jsme si už zvykli, i zde najdeme doslova jen pár ovladačů, protože veškerá funkcionalita, ovládání a nastavování vozu probíhá přes velkoplošnou dotykovou obrazovku. Elon Musk při prezentaci řekl, že třetí model velmi plnohodnotně odveze 5 dospělých lidí plus jejich příslušnou zavazadla, o což se významnou měrou postará i dost velký přední kufr.

 

Tesla Model 3 za 35 tisíc dolarů je realitou a s ní i více než 115 tisíc předobjednávek!

Tesla Model 3 za 35 tisíc dolarů je realitou a s ní i více než 115 tisíc předobjednávek!

Tesla Model 3 za 35 tisíc dolarů je realitou a s ní i více než 115 tisíc předobjednávek!

 

Přesné parametry velmi futuristicky a do značné míry až koncepčně vypadajícího sedanu střední třídy od Tesly neznáme ani nadále, jelikož jak jsme se během prezentace dozvěděli, která se mimochodem také nesla v duchu představování produktů od Applu, spuštění sériové výroby tohoto modelu začne až koncem roku 2017. To znamená, mimo jiné, i to, že do té doby ještě dojde určitě k několika drobným optickým či technickým změnám, jako tomu bylo například v případě Modelu X - ještě rok po jeho odhalení probíhalo několik testování a úpravy. I přesto, že nadále neznáme zcela kompletní technické údaje, těsně před a během samotné prezentace novinky došlo k enormnímu zájmu o objednání - Tesla eviduje jen během posledních hodin až 115 tisíc předobjednávek! Slova o tom, že Model 3 zaručí automobilce masovou výrobu, a tedy značné rozšíření produkce a výrobních hal se začíná naplňovat, navíc, Elon Musk hovoří o produkci 500 tisíc elektromobilů ročně od roku 2017.

 

Je třeba podotknout, že trojka stojí na zcela nové podvozkové platformě, která počítá s nově vyvinutými akumulátory a elektromotory. Už v základu bude počítat s modulem umožňujícím rychlé nabíjení, ale i se softwarem, ve kterém nebude chybět autopilot (částečné autonomní řízení) či automatické parkování. Základní cena 35 tisíc $, a to ještě bez dotací, je skutečností, sporné zůstává, v jakém smyslu se cenové relace promítnou na evropský trh, a jestli opravdu budeme moci hovořit o částce jen kolem 31 tisíc €. My už však víme, že nejlevnější provedení nabídne dojezd 215 mil, čili 346 kilometrů, přičemž jak sám Musk prohlásil, nejenže jde podle něj o nejlepší auto za dané peníze na světě, ale také dodal, že jelikož Tesla dělá jen rychlé automobily, již v základě dokáže Model 3 akcelerovat na stovku pod 6 sekund. Nejsilnější verze s akumulátory o kapacitě přibližně 80 kWh a stálým pohonem obou náprav má zvládnout tuto disciplínu dokonce pod 4 sekundy, přičemž v jejím případě se bavíme o částce kolem 50 až 60 tisíc dolarů a dojezdu 300 mil, čili až 483 kilometrů. Bližší informace se dozvíme určitě brzy.

 

Tesla Model 3 za 35 tisíc dolarů je realitou a s ní i více než 115 tisíc předobjednávek!

Tesla Model 3 za 35 tisíc dolarů je realitou a s ní i více než 115 tisíc předobjednávek!

Tesla Model 3 za 35 tisíc dolarů je realitou a s ní i více než 115 tisíc předobjednávek!Tesla Model 3 za 35 tisíc dolarů je realitou a s ní i více než 115 tisíc předobjednávek!Tesla Model 3 za 35 tisíc dolarů je realitou a s ní i více než 115 tisíc předobjednávek!

 

Meet Model 3 – Make your reservation at Tesla.com #Model3

Video uverejnené používateľom Tesla Motors (@teslamotors),

 

 

 

Ohodnoťte dizajn Modelu 3 známkou ako v škole:
1
950 hlasů
2
583 hlasů
3
232 hlasů
4
139 hlasů
5
135 hlasů
Ohodnoť článek
5
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.