Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Pátek 6. 12. 2019 svátek má Mikuláš, Nikolas

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Móda - Oblečení
4
Peter Hlavička
27. září 2016, 15:58

Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

Nebýt Karla, světová móda by možná stále vypadala jako na počátku 20. století.

Peter Hlavička
27. září 2016, 15:58
Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
4
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Ve světě high fashion jsou stovky úspěšných jmen, ale jen některé z nich měly pro vývoj módy v uplynulém století takový význam jako Karl Lagerfeld. 83letý návrhář totiž věnoval celý svůj život oblečení a kromě rozvoje ready-to-wear se významně podepsal i ve více renomovaných módních domech. Některé z nich tak díky jeho pomoci dokázaly doslova vstát z mrtvých a jiné zase pod jeho vedením nabraly světových rozměrů. Módní eminence s vysokým límcem, vlasy v gumičce a černými slunečními brýlemi patří již více než 60 let mezi elitu a jeho slovo tak má váhu za každých okolností. Karl se narodil v německém Hamburku roce 1933 (i když o svém věku lže a většinou uvádí rok 1938) jako jediný potomek Otta a Elizabeth Lagerfeldtových, kteří působili v investičním bankovnictví a svůj majetek získali hlavně díky prodeji kondenzovaného mléka. Jeho původní příjmení bylo Lagerfeld, ale "T" na konci vypustil kvůli tomu, aby jeho jméno znělo více podnikatelsky. Už odmalička kritizoval outfity svých spolužáků, ale o opravdový svět high fashion se začal zajímat až kolem dvacítky. V té době se totiž s matkou přestěhoval do Paříže a v roce 1954 si výhrou v soutěži mladých designérů svým návrhem kabátu vysloužil práci u Pierra Balmaina. Soutěže se mimo jiné zúčastnil i Yves Saint-Laurent, který vyhrál v kategorii šatů.

 

Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

"Yves v té době pracoval pro Dior. Ostatní mladí lidé, které jsem znal, pracovali pro Balenciaga a mysleli si o něm, že je bůh, ale na mě až tak moc nezapůsobil," K. Lagerfeld - 1976

Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

Pomoc hledal vícekrát i u věštkyně Christiana Diora Madame Zereakian, která mu předpovídala úspěch ve světě módy a parfémů
Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

 

Ze začátku si musel samozřejmě projít v Balmain těmi nejspodnějšími pozicemi, ale z učně se během pár let stal hotový návrhář a od roku 1961 si tak začal plnit své sny u různých značek. Mezi lety 1960 a 1963 tvořil u Jeana Patoua, kde pracoval například i Jean Paul Gaultier (1971-73) nebo Christian Lacroix (1981), ale po krátké době ho to přestalo bavit a rozhodl se studovat módu po svém. Právě v tomto období se totiž začala reálně formovat kategorie ready-to-wear a Karl na volné noze šířil novou vizi módy od Německa přes Itálii (Tiziani, Valentino) až do Francie (Repetto). V roce 1965 započal dobré vztahy s dcerami zakladatelů italské značky Fendi a jeho spolupráce v odvětví kožešiny tak trvá dodnes. Další, neméně významnou etapou jeho kariéry byla i zastávka v Chloé, kde navrhoval kolekce od roku 1972 a kromě svého novátorského přístupu s důrazem na aktuálnost začal oživovat i staré svatební šaty ze sekáčů. Ve skutečnosti je však velkým odpůrcem práce s archivy a údajně by se nikdy nenechal inspirovat svými předchozími díly. Lidé, kteří říkají, že včerejšek byl lepší než dnešek podle něj zcela znehodnocují svou existenci.

 

Značka Fendi vznikla v roce 1925 a poté, co se k vedení od roku 1946 dostala druhá generace, přesněji 5 dcer (Paola, Anna, Franca, Carla a Alda) se vytvořilo i doživotní pouto s Karlem
Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

Naomi CampbellProč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

Černo-bílá prohlídka Fendi z roku 1993 se zapsala do historie zejména díky tomu, že Karl místo modelek pozval striptérky a tehdejší pornoherečku Moanu Pozzi. Anna Wintour, americká šéfredaktorka časopisu Vogue, během této prohlídky odešla, ale dnes jsou z nich už nerozluční přátelé
Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

Kožešinové přívěsky "Karl Junior" s jeho podobou z kolekce Fendi F/W14 způsobily menší šílenství, protože jsou vyrobeny z luxusních materiálů a mají 4místnou cenovku
Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

Chloé S/S82Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

Vrcholem jeho kariéry se však stala až etapa pod značkou Chanel, která by se bez Karla možná ani nedožila dneška. Po smrti Coco se totiž pařížský módní dům od roku 1971 vyrovnával s krizí a odborníci předpokládali, že nikdo nedokáže pokračovat ve stopách ikonické návrhářky. Karlovou odpovědí však byla série ready-to-wear kolekcí, které vytvořily zcela nový vzhled brandu. Na pozici hlavního návrháře Chanelu pracuje od roku 1982 až dodnes a navíc má na starosti i focení všech kampaní. Už od dob Chloé však toužil po tom, aby stálo jeho jméno i za vlastní značkou a své sny si tak splnil tvorbou parfémů a oblečení pod svým vlastním jménem od roku 1984. Nikdy však neřídil celou firmu; nemá rád odpovědnost a raději se soustředí na kreativní stránku věci.

 

Linda Evangelista pro Chanel, 1991Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

Chanel S/S13Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

Jednou z jeho Chanel specialit jsou tematické prohlídky, které se kromě kasina konaly už i na letišti nebo v obchodě

Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

Po Pharrellovi se ambasadorkou Chanel díky němu stala i Willow Smith

#ChanelFallWinter2017 #FrontRowOnly #PFW @gweelos @pharrell

Fotka uverejnená používateľom CHANEL (@chanelofficial),


 

Kromě předních návrhářů totiž vždy udržovat dobré vztahy s umělci a jedním z nich tak byl například i Andy Warhol
Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

"Bez zvláštnosti krása neexistuje."Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

V roce 1995 zhubl 42 kg jen proto, aby se mohl oblékat jinak. Chtěl totiž nosit úzké střihy Hedi Sliman a po 13ti měsících diety se mu to i povedlo
Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

Díky své práci na kožešinách Fendi se však stal hlavním terčem organizace PETA, která si ho odchytila v New Yorku v roce 2001, ale omylem hodila tofu koláč do obličeje Calvina Kleina
Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

V roce 2004 byl prvním ze série high fashion návrhářů, kteří se odvážili zkusit vody fast-fashion s H&M, čímž udal směr i pro mnohé další značky

Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

Německý výrobce plyšáků Steiff mu v roce 2008 věnoval vlastního medvídka
Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

Jeho nejoblíbenějším nápojem je Cola Light a v roce 2011 a 2012 se tak dočkal i vlastní edice lahví

Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

Podle své kočky Choupette se inspiruje v každé kolekci
Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

 

Kendall Jenner a Choupette pro VogueProč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

Kromě zmíněných luxusních domů je stále hlavním návrhářem i ve své vlastní značce
Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

Od roku 2010 se snaží zpřístupnit své luxusní ready-to-wear stále více i mimo kruhy high fashion a celkem se mu to daří

Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 


 

 Karl Lagerfeld F/W16 dámyProč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

Karl Lagerfeld F/W16 doplňkyProč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

"Bílá košile je základ pro všechno" a kromě vysokého límce by na ulici nevyšel ani bez rukavic a slunečních brýlí. Karl jednoduše odmítá stárnout a ze stejného důvodu tak nikdy nebude mít ani děti. Podle jeho vlastních slov by se totiž vedle svých potomků cítil "starý", a to již v jeho případě znamená téměř 100 let

Proč má Karl Lagerfeld jedny z největších zásluh ve světě módy?

 

Pro více informací ze světa módy sleduj Restyler

Ohodnoť článek
310
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.