Po modelovi černé pleti tu mám další velkou kauzu.
Vzpomínáte si na kauzu černocha v letácích obchodního domu Lidl ze začátku tohoto roku? Využití muže tmavé pleti na propagaci své značky se setkalo s obrovskou nevolí českých zákazníků, kteří nešetřili tvrdou kritikou. Ti společnost ani trochu nešetřili a na jejich webové stránce bylo možné zhlédnout desítky nenávistných komentářů plných rasismu a xenofobních názorů. Je to více než půl roku a znovu máme konflikt. A za vše nyní mohou kostely bez kříže.
Pokud jste věrným zákazníkem společnosti Lidl, určitě budete znát tematické týdny, kdy obchod nabízí svým zákazníkům během sedmi dnů potraviny charakteristické pro určitou zemi. Tradiční řeckou kuchyni představuje soukromá značka Eridanous. Na obalu svých výrobků používá fotografie modrobílých kostelů typických pro řecký ostrov Théra. Rozdíl oproti skutečnosti spočívá v tom, že na jejich kupolích byste hledali kříž jen marně. Firma jejich odstranění vysvětluje snahou o zachování náboženské a politické neutrality, protože se prodávají v několika zemích. Současně se zákazníkům omluvila a dodala, že se nechtěla záměrně nikoho dotknout.


Je zajímavé, že i když je obal společností Lidl používán nejméně po dobu tří let, pobouření se vyvolalo až nyní. Na tuto skutečnost upozornila jako na první belgická televize RTL, takže vlna nevole se přesunula na oficiální český a slovenský facebookový profil firmy. Zákazníci jsou z jejího konání pohoršení, což ve svých příspěvcích opakovaně dávají najevo. Míra, do jaké jde o přešlap, necháváme na vaše posouzení.

