Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
7. listopadu 2017 v 10:10
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Ferrari představuje svůj nejextrémnější model. Má V12, elektromotor, 1050 koní a vzhled stíhačky

TECH FERRARI
Uložit Uložené

LaFerrari se dočkalo další brutální edice.

V rámci akce Finali Mondiali, kterou Ferrari každoročně uzavírá hlavní motoristickou sezónu, nám maranellská automobilka vskutku překvapivě představila svůj vrcholový a nejextrémnější model. Jistě vám už došlo, že jednoznačně musí jít o jakousi variantu italské vlajkové lodi, tedy hypersportu LaFerrari. Abychom byli přesní, jde o evoluční verzi už tak evoluční verze FKK X, která dosud zastupovala tu nejbrutálnější variantu odvozenou od modelu LaFerrari. Technici z Maranella však zacházejí ještě dál a my proto poznáváme famózní záležitost pod názvem Ferrari FXX K Evo.

Její podstatou je především vylepšená aerodynamika – kompletní aerodynamický paket s propracovaným zadním křídlem a difuzorem má zaručovat přítlak na úrovni závodních speciálů z divize GT3 a GTE. Ferrari uvádí, že FXX K Evo generuje o 23 % větší přítlak než „klasické“ LaFerrari FXX K a o až 75 % větší přítlak než „standardní“ LaFerrari. Pro úplnost, při rychlosti 200 km/h produkuje novinka přítlak 640 kg, při maximálce až 830 kg. Zároveň došlo k dalšímu snížení hmotnosti, protože verze Evo váží méně než 1165 kilogramů.

Doporučeno
RECENZE: Ferrari je první velké zklamání v tomto roce RECENZE: Ferrari je první velké zklamání v tomto roce 5. ledna 2024 v 14:05

Motorové ústrojí však změny prakticky zcela obešly, atmosférický dvanáctiválec spolu s elektromotorem produkují nadále ohromných 1050 koní a 900 Nm. O přenos síly se stará 7stupňová dvouspojková převodovka, která přenáší sílu na zadní 20" kola. O jejich zastavení se starají karbon-keramické brzdy. Více informací zatím neznáme, zajímavostí ale je, že FXX K Evo bude k dispozici ke koupi jako nový automobil, zákazníci ale budou moci sáhnout po jakémsi paketu, který z jejich FXX K udělá variantu FXX K Evo. Ceny zveřejněny nebyly.

Domů
Sdílet
Diskuse