LaFerrari se dočkalo další brutální edice.
V rámci akce Finali Mondiali, kterou Ferrari každoročně uzavírá hlavní motoristickou sezónu, nám maranellská automobilka vskutku překvapivě představila svůj vrcholový a nejextrémnější model. Jistě vám už došlo, že jednoznačně musí jít o jakousi variantu italské vlajkové lodi, tedy hypersportu LaFerrari. Abychom byli přesní, jde o evoluční verzi už tak evoluční verze FKK X, která dosud zastupovala tu nejbrutálnější variantu odvozenou od modelu LaFerrari. Technici z Maranella však zacházejí ještě dál a my proto poznáváme famózní záležitost pod názvem Ferrari FXX K Evo.
Její podstatou je především vylepšená aerodynamika – kompletní aerodynamický paket s propracovaným zadním křídlem a difuzorem má zaručovat přítlak na úrovni závodních speciálů z divize GT3 a GTE. Ferrari uvádí, že FXX K Evo generuje o 23 % větší přítlak než „klasické“ LaFerrari FXX K a o až 75 % větší přítlak než „standardní“ LaFerrari. Pro úplnost, při rychlosti 200 km/h produkuje novinka přítlak 640 kg, při maximálce až 830 kg. Zároveň došlo k dalšímu snížení hmotnosti, protože verze Evo váží méně než 1165 kilogramů.
Motorové ústrojí však změny prakticky zcela obešly, atmosférický dvanáctiválec spolu s elektromotorem produkují nadále ohromných 1050 koní a 900 Nm. O přenos síly se stará 7stupňová dvouspojková převodovka, která přenáší sílu na zadní 20" kola. O jejich zastavení se starají karbon-keramické brzdy. Více informací zatím neznáme, zajímavostí ale je, že FXX K Evo bude k dispozici ke koupi jako nový automobil, zákazníci ale budou moci sáhnout po jakémsi paketu, který z jejich FXX K udělá variantu FXX K Evo. Ceny zveřejněny nebyly.