Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
6. února 2018 12:59
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Krásně nakonfigurované BMW řady 7 schovává ve svých útrobách obrovskou bizarnost

TECH
Uložit Uložené

Velikost motoru této luxusní limuzíny byste určitě neuhodli.

V případě BMW se opět přesouváme do Abú Zabí, kde se nachází velkolepý showroom mnichovské automobilky. Právě odtud vycházejí do světa skutečně pozoruhodné počiny, jelikož tamní zastoupení je známo vybíravou klientelou, a tedy netradičními konfiguracemi vozidel. Tentokrát však na veřejnost pronikl exemplář, který lze skutečně označit za velkou bizarnost.

Pokud jde o design jako takový, ten je velmi efektně a trefně vyšperkovaný příplatkovými pakety a příslušenstvím v rámci M Performance. V první řadě jde o specifický odstín Ruby Black Metallic, dále paprskové 21" disky Orbit Grey a nakonec nejen sportovní M paket, ale i dodatečný přední splitter a spousta detailů, které jsou zabalené do černého lesklého laku. V interiéru můžeme vidět zajímavější provedení, než jsme ve většině případů zvyklí. Kromě „prezidentské“ verze, jejíž podstatou jsou dvě osobitá křesla v zadním salonku, zaujme i výrazný červený odstín kůže v kombinaci s hliníkem a černým lesklým lakem. Největší senzace se ale odehrává v motorovém prostoru.

Krásně nakonfigurované BMW řady 7 schovává ve svých útrobách obrovskou bizarnost
Zdroj: www.facebook.com

Zadní partie totiž díky štítku odhalují vskutku zarážející motorickou verzi - 730Li. V první řadě je třeba říci, že provedení 30i se v případě nové sedmičky objevuje jen na některých trzích, protože například ve většině Evropy  nejslabší benzinová varianta zastupuje šestiválcové 740i s výkonem 240 kW / 326 koní. To však neznamená, že neexistují slabší verze, čehož důkazem je tento exemplář. Na tom by také ještě nemuselo být nic neobvyklého, ostatně, verze 30i patří v rodině BMW dlouhodobě mezi ty nejvyhledávanější a nejvíce kultovní verze, jenže postupem času se toho hodně změnilo...

Pod kapotou 730Li byste už někdejší šestiválec nenašli, protože za tímto označením se podobně jako v modelech 330i či 530i nově nachází jen dvoulitrový čtyřválec s výkonem 190 kW / 258 koní. To nejsou v zásadě na čtyřválec vůbec špatně údaje, avšak už jen přítomnost samotného čtyřválce v luxusní limuzíně je nevídaný paradox, navíc, pokud se nachází v takto nakonfigurovaném vozidle.

Ve vodách daného segmentu je totiž nepsaným pravidlem, že pár tisíc navíc nehraje žádnou roli a minimální přítomnost šestiválce se považuje za „základní“ odrazový můstek. Při pohledu na toto 730Li se však naskýtá otázka, jak je možné, že někdo mohl nalít slušné peníze do designu, ale na motor jako by zapomněl. Na druhou stranu, doba se mění a za pár let budeme asi rádi i za ty čtyřválce.

Domů
Sdílet
Diskuse