Diskriminace vůči tmavší pokožce je tak rozšířená, že jsou populární už i přípravky na bělení genitálií.
V Indii se prodává více bělících produktů na obličej než čaje či Coca Coly a tento zvláštní byznys má hodnotu více než 450 milionů dolarů. Používají je všechny věkové kategorie od těch nejmladších až po ty nejstarší a jsou stejně populární u žen i u mužů.
Dokonce i ti nejchudší lidé si kupují napodobeniny originálních produktů, jejichž účinnost, a hlavně bezpečnost užívání, je přinejlepším sporná. Celosvětová hodnota těchto produktů se v roce 2024 podle odhadů ztrojnásobí na 31,2 miliardy dolarů.
Marketingová kampaň na prodej těchto produktů je tak propracovaná, že se jí podařilo přesvědčit spotřebitele, že čím bělejší je pokožka, tím půvabnější je lidský charakter. V roce 2014 marketingové studia zjistili, že téměř 90 procent indických dívek uvádí potřebu bílé pokožky jako jednu z nejdůležitějších potřeb.