Alita: Battle Angel už je v kinech téměř po celém světě, a tak se musíme podívat na její tržby.
Tržby dle očekávání ovládla Alita, avšak zdaleka ne takovým suverénním způsobem, jaký bychom očekávali. Tedy, lépe řečeno, v jaký jsme doufali. Všichni tušili, že Alita bude v USA menším propadákem a že se pravděpodobně nezaplatí. Nebýt Číny a Japonska, kde čekáme značně pozitivnější tržby, by o tom ani nikdo nepochyboval. Abychom to však mohli zhodnotit, počkáme si ještě týden, neboť v těchto zemích snímek startuje až tehdy.
Z USA a Kanady si tedy po prvních pěti dnech odnáší přes 40 milionů dolarů (za víkend vydělala jen 27 milionů). Zahraničí od minulého týdne dokázalo vygenerovat tržby v hodnotě 94,3 milionu dolarů. Snímek se kromě Japonska a Číny promítá ve všech významných zemích, odkud si dohromady pravděpodobně odveze maximálně 350–400 milionů dolarů. V konečném důsledku mu tedy nebude stačit, ani kdyby si z Číny a Japonska přivezl 100 milionů dolarů (přičemž by z nich studio vidělo maximálně tak 30 milionů).
Tvůrci doufají, že Alita v Japonsku a Číně uspěje asi jako Ready Player One, protože tématem se malinko podobají a všichni víme, jak populární je manga a anime právě v Japonsku. RPO v Číně vydělalo neuvěřitelných 218 milionů dolarů a my Alitě budeme držet palce, aby se tomu přiblížila co nejvíce. Jak se totiž dozvíš z naší recenze, jde o skvělé akční-sci-fi, které si v kině užiješ i v 3D. Byla by škoda, kdyby nepěkně propadlo.
Při 170milionovém rozpočtu na produkci můžeme počítat s celkovými náklady někde kolem 300 milionů dolarů. Ty tržby tedy budou muset vystřelit. Doufáme, že se tak i stane, zvláště v případě, že lidé budou o snímku mluvit v pozitivním slova smyslu. To zřejmě platí i pro Lego Movie 2. Během druhého promítacího víkendu vydělalo slušných 21,215 milionu dolarů. Jde jen o 37% propad oproti debutovému víkendu, čili jde o skvělý výsledek.
Lego Movie má zatím celosvětově na kontě 97 milionů dolarů, přičemž jen domestic box office se postaral o 63 milionů. V zahraničí na pokračování úspěšného animáku zřejmě tak trochu kašlou. Může za to i jeho kvalita, která v porovnání s prvním dílem značně poklesla. Lego filmy však máme rádi a doufáme, že dvojka na sebe vydělá. Nebude to však jednoduché, protože celkové tržby nebudou větší než dvě třetiny jedničky (a pravděpodobně můžeme počítat s většími náklady).
Novinkami v top 10 jsou i Isn’t It Romantic a Happy Death Day 2U (Vše nejhorší 2). Komedie s Rebel Wilson, o níž se mimo USA lidé dozvěděli hlavně kvůli menšímu přepísknutí hlavní hrdinky, vydělala o víkendu 14 milionů. Celkově má z domestic box office na kontě už 20 milionů, přičemž ji premiéra v zahraničí teprve čeká, takže se o tržby zřejmě nemusí obávat. Pochybujeme, že byl v tomto případě rozpočet velkým problémem.
Blumhousu se i nadále daří. Horor Vše nejhorší 2 natočený za 9 milionů dolarů (a možná propagován za nějakých těch 40–50 mega), vydělal celosvětově během prvního víkendu už 25 milionů dolarů. Jednička vydělala celosvětově 125 milionů, a tak předpokládáme, že ji dvojka předčí.
Z top desítky nám po deseti, respektive devíti týdnech vypadli Spider-Man a Aquaman, kteří si mohou v míru podat ruce a pogratulovat si. V tabulce se však drží jak Glass, tak Green Book. Mimochodem, věděli jste, že Green Book stálo o 3 miliony více než superhrdinský crossover? Asi nám to jen nepěkně připomíná, že jsme od Glass čekali něco jiného. Kéž by se však točilo více takových filmů jako v případě Green Book.
To je od nás pro tentokrát všechno. Pokud se chceš v tabulce lépe orientovat, Minulý týden (MT) znamená pořadí snímků před sedmi dny (N je novinka a nedá se tedy nijak porovnávat).
Víkend USA prozradí, kolik vydělal snímek na půdě Spojených států pod -/+ se skrývá údaj o procentuálním nárůstu/ztrátě tržeb ve srovnání s minulým týdnem. Celosvětově je jednoduchý součet všech tržeb na planetě a Týden ti napoví, jak dlouho již snímek běží v kinech.
Na závěr ještě dodáme, že naše rubrika Box Office je pravidelná a sledovat ji na našem webu můžeš v pravidelných týdenních intervalech (předchozí části spolu s dalšími informacemi o tržbách najdeš tady).
*Celosvětové údaje označené hvězdičkou značí, že jde jen o tržby z USA
Pořadí | MT | Název filmu | Víkend USA | -/+ | Celosvětově | Týden |
1. | N | Alita: Battle Angel | $27,800,000 | - | $130,885,895 | 1. |
2. | 1. | The Lego Movie 2 | $21,215,000 | -37.8% | $97,390,359 | 2. |
3. | N | Isn’t It Romantic? | $14,210,000 | - | $20,455,347* | 1. |
4. | 2. | What Men Want | $10,920,000 | -40.1% | $38,650,328 | 2. |
5. | N | Happy Death Day 2U |
$9,816,000 |
- |
$25,327,500 |
1. |
6. | 3. | Cold Pursuit | $6,000,000 |
-45.6% |
$21,122,332* | 2. |
7. | 4. | The Upside | $5,590,000 | -21.1% | $103,997,031 | 6. |
8. | 5. | Glass | $3,859,000 | -38.5% | $234,789,915 | 5. |
9. | 6. | Prodigy | $3,150,065 | -46.2% | $11,015,539* | 2. |
10. | 7. | Green Book | $2,751,000 | -20.1% | $126,356,401 | 14. |