Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Sobota 7. 12. 2019 svátek má Ambrož, Benjamín

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Filmy a Seriály - Pod radarem
0
Dominik Vetrák
17. únor 2019, 20:11

Skvělá Alita v amerických kinech neuspěla. Případné pokračování zachrání jen Asie a tvoje peněženka

Alita: Battle Angel už je v kinech téměř po celém světě, a tak se musíme podívat na její tržby.

Dominik Vetrák
17. únor 2019, 20:11
Skvělá Alita v amerických kinech neuspěla. Případné pokračování zachrání jen Asie a tvoje peněženka
Zdroj: Warner Bros.
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Tržby dle očekávání ovládla Alita, avšak zdaleka ne takovým suverénním způsobem, jaký bychom očekávali. Tedy, lépe řečeno, v jaký jsme doufali. Všichni tušili, že Alita bude v USA menším propadákem a že se pravděpodobně nezaplatí. Nebýt Číny a Japonska, kde čekáme značně pozitivnější tržby, by o tom ani nikdo nepochyboval. Abychom to však mohli zhodnotit, počkáme si ještě týden, neboť v těchto zemích snímek startuje až tehdy.

 

 

Z USA a Kanady si tedy po prvních pěti dnech odnáší přes 40 milionů dolarů (za víkend vydělala jen 27 milionů). Zahraničí od minulého týdne dokázalo vygenerovat tržby v hodnotě 94,3 milionu dolarů. Snímek se kromě Japonska a Číny promítá ve všech významných zemích, odkud si dohromady pravděpodobně odveze maximálně 350–400 milionů dolarů. V konečném důsledku mu tedy nebude stačit, ani kdyby si z Číny a Japonska přivezl 100 milionů dolarů (přičemž by z nich studio vidělo maximálně tak 30 milionů).

 

Tvůrci doufají, že Alita v Japonsku a Číně uspěje asi jako Ready Player One, protože tématem se malinko podobají a všichni víme, jak populární je manga a anime právě v Japonsku. RPO v Číně vydělalo neuvěřitelných 218 milionů dolarů a my Alitě budeme držet palce, aby se tomu přiblížila co nejvíce. Jak se totiž dozvíš z naší recenze, jde o skvělé akční-sci-fi, které si v kině užiješ i v 3D. Byla by škoda, kdyby nepěkně propadlo.

 

 

Při 170milionovém rozpočtu na produkci můžeme počítat s celkovými náklady někde kolem 300 milionů dolarů. Ty tržby tedy budou muset vystřelit. Doufáme, že se tak i stane, zvláště v případě, že lidé budou o snímku mluvit v pozitivním slova smyslu. To zřejmě platí i pro Lego Movie 2. Během druhého promítacího víkendu vydělalo slušných 21,215 milionu dolarů. Jde jen o 37% propad oproti debutovému víkendu, čili jde o skvělý výsledek.

 

Lego Movie má zatím celosvětově na kontě 97 milionů dolarů, přičemž jen domestic box office se postaral o 63 milionů. V zahraničí na pokračování úspěšného animáku zřejmě tak trochu kašlou. Může za to i jeho kvalita, která v porovnání s prvním dílem značně poklesla. Lego filmy však máme rádi a doufáme, že dvojka na sebe vydělá. Nebude to však jednoduché, protože celkové tržby nebudou větší než dvě třetiny jedničky (a pravděpodobně můžeme počítat s většími náklady).

 

Novinkami v top 10 jsou i Isn’t It Romantic a Happy Death Day 2U (Vše nejhorší 2). Komedie s Rebel Wilson, o níž se mimo USA lidé dozvěděli hlavně kvůli menšímu přepísknutí hlavní hrdinky, vydělala o víkendu 14 milionů. Celkově má z domestic box office na kontě už 20 milionů, přičemž ji premiéra v zahraničí teprve čeká, takže se o tržby zřejmě nemusí obávat. Pochybujeme, že byl v tomto případě rozpočet velkým problémem.

 

 

Blumhousu se i nadále daří. Horor Vše nejhorší 2 natočený za 9 milionů dolarů (a možná propagován za nějakých těch 40–50 mega), vydělal celosvětově během prvního víkendu už 25 milionů dolarů. Jednička vydělala celosvětově 125 milionů, a tak předpokládáme, že ji dvojka předčí.

 

Z top desítky nám po deseti, respektive devíti týdnech vypadli Spider-Man a Aquaman, kteří si mohou v míru podat ruce a pogratulovat si. V tabulce se však drží jak Glass, tak Green Book. Mimochodem, věděli jste, že Green Book stálo o 3 miliony více než superhrdinský crossover? Asi nám to jen nepěkně připomíná, že jsme od Glass čekali něco jiného. Kéž by se však točilo více takových filmů jako v případě Green Book.

 

 

To je od nás pro tentokrát všechno. Pokud se chceš v tabulce lépe orientovat, Minulý týden (MT) znamená pořadí snímků před sedmi dny (N je novinka a nedá se tedy nijak porovnávat).

 

Víkend USA prozradí, kolik vydělal snímek na půdě Spojených států pod -/+ se skrývá údaj o procentuálním nárůstu/ztrátě tržeb ve srovnání s minulým týdnem. Celosvětově je jednoduchý součet všech tržeb na planetě a Týden ti napoví, jak dlouho již snímek běží v kinech.

 

Na závěr ještě dodáme, že naše rubrika Box Office je pravidelná a sledovat ji na našem webu můžeš v pravidelných týdenních intervalech (předchozí části spolu s dalšími informacemi o tržbách najdeš tady).

 

*Celosvětové údaje označené hvězdičkou značí, že jde jen o tržby z USA

 

Pořadí MT Název filmu Víkend USA -/+ Celosvětově Týden
1. N Alita: Battle Angel $27,800,000 - $130,885,895 1.
2. 1. The Lego Movie 2 $21,215,000 -37.8% $97,390,359 2.
3. N Isn’t It Romantic? $14,210,000 - $20,455,347* 1.
4. 2. What Men Want $10,920,000 -40.1% $38,650,328 2.
5. N Happy Death Day 2U

$9,816,000

-

$25,327,500

1.
6. 3. Cold Pursuit $6,000,000

-45.6%

$21,122,332* 2.
7. 4. The Upside $5,590,000 -21.1% $103,997,031 6.
8. 5. Glass $3,859,000 -38.5% $234,789,915 5.
9. 6. Prodigy $3,150,065 -46.2% $11,015,539* 2.
10. 7. Green Book $2,751,000 -20.1% $126,356,401 14.
 
 
 
Ohodnoť článek
5
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.