Zásilkovna vyráží do konkurenčního boje s Českou poštou. Nahradí nepříliš kvalitní servis největšího státního podniku?
S prácí České pošty je mnoho jejich klientů nespokojeno. Ať už jde o jejich službu Balík Do ruky, kdy balíček často nekončí v rukách adresáta, ale pouhým vhozením lístečku do schránky, nebo také nepříliš moderní uživatelskou podporu. Společnost měla výhodu v prakticky neexistující konkurenci, ale to by se mělo za krátký čas změnit.
Na trh s doručováním až domů chce totiž přijít společnost Zásilkovna. Čeká ji velká výzva. „Doteď jste si mohl vyzvednout v Zásilkovně zboží koupené z internetového obchodu. Nyní budete moci přes ni cokoli poslat komukoli,“ řekla Hospodářským novinám majitelka Simona Kijonková.
Ze začátku bude nutno při přijímání balíčku navštívit jednu z 1610 výdejních míst, které s doručovatelskou službou frančízově spolupracují. To se má však časem také změnit a Zásilkovna bude doručovat balíčky až do domu. Rozhodla se vejít na trh, který v této podobě monopolně ovládá Česká pošta. Cílem je dostat se minimálně na její úroveň.
Zásilkovna chce nabídnout nižší ceny, kvalitnější služby a důraz, aby všechno bylo moderní a digitální. Ze začátku to nebude mít lehké – pošta se v poslední době také snaží modernizovat. Na podzim proběhlo zvýšení počtu jejich Balíkoven, tedy automatických výdejen a od března chce upravit i své ceny za některé služby. Nechme se tedy překvapit, jak konkurenční boj dopadne.