Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
20. listopadu 2019 v 16:33
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Ferrari oživilo legendární model. Nádherná novinka překvapí jménem, designem i technikou

Ferrari oživilo legendární model. Nádherná novinka překvapí jménem, designem i technikou
Zdroj: <a rel="nofollow noopener" target="_blank" href="https://media.ferrari.com/en/cars/news/ferrari-roma-la-nuova-dolce-vita/" onclick="gaTrack('article', 'bottom', 'source');">ferrari.com</a>
TECH FERRARI
Uložit Uložené

Portfolio značky Ferrari se rozšiřuje jako blesk z čistého nebe.

Pro Ferrari je rok 2019 mimořádně plodný, vždyť během 11 měsíců jsme poznali nové F8 Tributo, SF90 Stradale, F8 Spider či 812 GTS. Aby toho nebylo málo, Italové nám aktuálně servírují další velmi významnou novinku, kterou jsme sice dlouhá léta očekávali, její aktuální příjezd i vzhled je ale poměrně překvapivý. Přivítejte zcela nové Ferrari Roma.

Automobiloví fanoušci už tuší, že jde o novodobou podobu někdejšího modelu Dino, jehož moderní nástupce byl v plánu několik let. V posledních měsících ale nastal jakýsi útlum, co se informací a uniklých fotografií týče, proto je příchod novinky v tomto období nečekaný. K samotnému odhalení došlo v Římě, ostatně, kde jinde, protože nové Ferrari nese název Roma.

Doporučeno
Takto bude vypadat interiér nové Škody Octavie Takto bude vypadat interiér nové Škody Octavie 6. listopadu 2019 v 17:11

Ferrari Roma
Ferrari Roma Zdroj: media.ferrari.com

Roma stojí na základech modelu Portofino, na rozdíl od něj disponuje konvenční střechou a dvoumístnou koncepcí interiéru. Venkovní design je na poměry Ferrari vskutku netypický, dovolíme si tvrdit, že až revoluční. Roma přitom svými křivkami možná až příliš připomíná své největší konkurenty – Aston Martin Vantage, Jaguar F-Type či Mercedes-Benz GT.

Určitě se ale asi shodneme, že novinka vypadá velmi půvabně a zároveň esteticky čistě –  nejsme svědky překombinovaných prolisů, linií a hran, jak je pro Ferrari zvykem. Obdobně bychom mohli hodnotit i interiér, při pohledu, z nějž by asi málokdo řekl, že jde o maranellskou značku. Tvar palubky se totiž nese ve stylu někdejšího Porsche Carrera GT či 918 Spyder.

Ferrari oživilo legendárny model. Nádherná novinka prekvapí menom, dizajnom i technikou
Ferrari oživilo legendárny model. Nádherná novinka prekvapí menom, dizajnom i technikou Zdroj: media.ferrari.com

Překvapení se odehrálo i pod kapotou – očekávaný šestiválec se nakonec nekoná, právě naopak, Romu pohání přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 3855 cm³. Výkon se vyšplhal až na úroveň 456 kW / 620 koní a 760 N.m, čímž předčil očekávání. Ferrari tak zejména na poměry emisních norem nehodlá polevit na velikosti motoru, i do nejmenšího počinu bude montovat velkou V8.

„Novodobé Dino“ s hmotností 1 472 kilogramů má pochopitelně pohon výhradně zadních kol, na které posílá sílu osmistupňová dvouspojková převodovka z modelu SF90 Stradale. Akcelerace na stovku novince trvá jen 3,4 sekundy, maximální rychlost má přesáhnout 320 km/h. Bližší informace k půvabnému kupé zatím neznáme, stejně není známa ani cena či debut na trhu. Dá se ale předpokládat, že ten se odehraje v první polovině roku 2020.

Domů
Sdílet
Diskuse