Vyhýbají se umělým konzervantům, chemii a jejich džemy neobsahují žádná přidaná barviva.
Tento článek vznikl v rámci kampaně #DIKYTOBE. REFRESHER rozdá milion korun v podobě inzerce zdarma malým podnikatelům a jiným subjektům, které to nejvíce potřebují.
Kampaň #DIKYTOBE můžeme realizovat díky předplatitelům REFRESHER+, pokud ji chceš podpořit, předplatné si můžeš zakoupit tady. Návod, jak poslat tip na podnik najdeš tady.
Dva parťáci Vladimír Wünsch a Vojta Novák se rozhodli přijít na trh s džemy, které se vyrábějí v Česku, obsahují až 80 % ovoce, mají minimum přidaného cukru a neobsahují žádná přidaná barviva, umělé konzervanty ani chemii.
U Vládi jde o návrat k tradicím, neboť jeho dědeček už za První republiky vlastnil výrobnu marmelád. Teď se s Vojtou rozhodli ke starému řemeslu vrátit, zachovat tradiční postup, ale zároveň neignorovat požadavky doby, a tak se zrodilo ZEZEM.
Tradice hraje prim
Jako první se kluci věnovali výrobě jahodového džemu a v současnosti mají v nabídce už 7 druhů džemu. Jenže do slibně rozjetého podnikání jim zasáhla pandemie koronaviru a s ní spojené restrikce, které jim znemožnily nabízet džemy na trzích, kde se etablovali v loňském roce. Je to pro ně nepříjemné hlavně z důvodu, že se jejich rozkvétající byznys zakládá na chuti džemů, kterou člověk přes internet nepozná.
„I když jsme si dali záležet na designu a identita značky je pro nás jednou z důležitých rolých, jde hlavně o produkt, který jsme vyladili a ten online zkrátka neochutnáte,“ potvrzuje Vladimír.
Loni měli úspěšné ohlasy a vyprodané bedny s džemem na trzích, ty jsou ale momentálně zavřené. Sezóna je v plném proudu, ale kluci nemají jak zákazníkům ukázat, že jejich džemy opravdu nejsou obyčejné.
„Museli jsme přehodnotit celý náš obchodní plán i marketingovou komunikaci. Přešli jsme do on-linu, vytvořili e-shop,“ prozradil REFRESHERu Vladimír. Na svých stránkách nabízejí zmíněných sedm druhů džemů. Jmenovitě jde o jahodový, meruňkový, broskvový, višňový, švestkový, borůvkovký a angreštový džem. Poslední jmenovaný prý patří mezi nejvíce oblíbené pro svoji netradiční chuť a kluci zařazují i jiné netradiční nabídky v rámci limitovaných edic.
„Džemy vaříme z kvalitních a čerstvých surovin, každy kus ovoce nám projde rukama. Jsme manufaktura. Dbáme na to, aby v každé skleničce byly kusy ovoce. Každá sklenice je díky tomu originální. Vojta džemama žije, pomáhá mu s tím celá jeho rodina,“ prozradil nám Vláďa.
Dvojice mladých výrobců džemu se také honosí tím, že veškeré ovoce, které používá k výrobě, pochází od lokálních dodavatelů. Část jejich úrody pochází z vlastních sadů, které mají na Litoměřicku a v okolí Hradce Králové.
Samotná výroba džemů se pod jejich rukama vymyká rychlosti dnešní doby a sází na sezónnost a tradici. Nejde jim o kvantitu a nic nedohánějí dochucovadly. Rozvařují sezónní lokální celé ovoce až do dosáhnutí řidší konzistence, což je i důvod, proč v jejich džemu jsou velké kousky ovoce.
Jak pomoci?
Klukům můžeš pomoci tak, že si jejich džem objednáš on-line. Balíčky ti připraví a pošlou přes Zásilkovnu nebo Českou poštu. Prodejní místa mají uzavřená a trhy taktéž, můžeš jim ale pomoci i tím, že jejich džem zařadíš do své provozovny a budeš ho prodávat třeba přes výdejní okénko. Napsat jim můžeš na [email protected]. Sledovat a napsat jim můžeš i na jejich Instagramu.