Elektrická modelová řada EQ se v následujících letech rozroste až o 6 novinek.
Již delší dobu je veřejně známo, že prémiová automobilka ze Stuttgartu chystá v následujících letech rozšířit portfolio elektrických modelů o několik zcela nových zástupců. K dosavadnímu EQC a EQV se v následujícím období přidají nové elektrické verze třídy A a B (EQA a EQB) i zcela nové elektromobily (EQE, EQE SUV, EQS či EQS SUV). Je tedy zřejmé, že Mercedes-Benz ve velkém vsadí na elektrický pohon.
Esem v rukávu by mohla být elektrická vlajková loď EQS. Půjde o první model, který dostane očekávanou platformu EVA – vyvinutá bude výhradně pro elektromobily, což má zaručit větší vnitřní prostornost a zároveň možnost uschovat akumulátory pro dojezd přes 700 kilometrů (dle metodiky WLTP).
Ve výrobním závodu 56 v Sindelfingenu chce automobilka přizpůsobit produkci tak, aby mohla vyrábět několik různých modelů na jedné lince. V jednom z nejmodernějších automobilových závodů tak Mercedes-Benz zajistí výrobu elektrických novinek s platformou EVA a současně i výrobu konvenčních modelů (například nového S). Automobilka tím chce flexibilně reagovat na poptávku.

Nové EQS přijde na trh příští rok, a to jako čtyřdveřové kupé. Později by se k němu měla přidat i verze SUV. Oba modely budou sdílet platformu i techniku, odlišovat budou typem karosérie – EQS možná nahradí klasické CLS, zatímco EQS SUV má zastoupit nejluxusnější a největší elektromobil na trhu.
Ve finální fázi testování jsou i modely EQE a EQE SUV, které ve smyslu označení pokrývají elektrickou vyšší střední třídu. Mercedes-Benz však ještě předtím představí EQA, které by se měly začít vyrábět již koncem tohoto roku. Spolu s EQB rozšíří nabídku tradiční třídy A a B o elektrickou verzi, podvozková platforma se ale nezmění. Teprve v roce 2025 totiž automobilka chystá nasadit novou platformu MMA, která poslouží elektromobilům (nižší) střední třídy.