Dalo se čekat, že se američtí giganti nechají inspirovat obrovským úspěchem čínského TikToku.
TikTok je poslední měsíce pravděpodobně největším trendem ve světě sociálních médií. Po neustálém růstu však může narazit. Pomalu se do mobilů dostává YouTube Shorts s prakticky stejným druhem rychlé zábavy.
Už v druhé polovině minulého roku na úspěch TikToku zareagoval Facebook, nebo přesněji jeho Instagram. Vytvořil takzvané Instagram Reels, což jsou krátká vertikální videa s možností úpravy přímo v mobilu. Jak pro The Verge řekl šéf vývoje Instagramu Robby Stein, nejde o stejný produkt. Oproti TikToku jsou jejich Reels jen doplňkem, nikoli samostatnou aplikací.
S přímější konkurencí to zkouší Google. V září minulého roku spustil službu YouTube Shorts v Indii. V zemi s miliardou potenciálních diváků a tvůrců, v níž je TikTok zakázán.