Vyproštění lodi uvízlé v Suezském průplavu může trvat přes týden
Loď Ever Given, uvízlá v mělčině Suezského průplavu, může komplikovat provoz v důležité světové spojnici ještě dlouho.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.

Vyproštění lodi uvízlé v Suezském průplavu může trvat přes týden
Loď Ever Given, uvízlá v mělčině Suezského průplavu, může komplikovat provoz v důležité světové spojnici ještě dlouho.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.

S vyproštěním nákladní lodi Ever Given, jež uvízla na mělčině uprostřed Suezského průplavu, to nevypadá moc dobře. Jak informuje BBC, vyproštění lodi nejde podle představ, a tak může trvat dny i týdny, než se těžký, 224 000 tunový kolos podaří vrátit zpět na vodu. Mezitím se kvůli lodi vytvořila kolona, která nyní čítá 160 plavidel.
Jak jsme tě již informovali, jedna z největších lidí světa, Ever Given, se zasekla na mělčině v útrobách Suezského průplavu. Na vině byl velmi silný vítr, který loď svedl ze směru. Plavidlo se následně zaseklo takovým způsobem, že se kolem něj nedá v žádném směru projet.
Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 3648 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.
VÍCE O PŘEDPLATNÉMEgyptské úřady se hned jaly uvolňovat loď stroji, které se snažily půdu, v níž se loď zasekla, vybagrovat, nicméně zatím byly všechny pokusy o vyproštění marné.
K vyprošťování se pro BBC vyjádřil šéf firmy Boskalis Peter Berdowski, jejíž sesterská firma SMIT Salvage na vyproštění pracuje. Podle něj je jasné, že se současným nákladem nebude možné loď vyprostit. V prvním kroku se z ní bude muset odčerpat palivo a zátěžovou vodu, a zkusit ji vytáhnout při přílivu. Pokud se to nepodaří, bude nutné loď odlehčit ještě více, tedy sundat náklad, a vykopat ji z pískových bariér, do kterých zaplula.
Zde ale nastává další problém. Půda v Suezském průplavu je kamenitá, a ničí techniku, která se snaží loď vykopat. Efektivnímu odlehčení plavidla zase brání skutečnost, že Egypt nedisponuje plovoucím jeřábem. V případě, že by se loď zbavovala nákladu jinak, hrozilo by jí převrácení.
Berdowski situaci vidí jasně: Pokud se povede vyprošťování správně, loď by mohla odplout již do dvou dnů, pokud ne, bude to trvat minimálně týden.
Situace tak začíná být na jedné z nejfrekventovanějších zásobovacích cest světa docela nervózní. Za Ever Given se začíná tvořit kolona, která nyní čítá více asi 160 plavidel. Není se čemu divit; Suezský průplav byl vytvořen proto, aby přímo spojil Středozemní moře s Rudým, a tak zkrátil zásobovací cestu o velký kus. Průplav je důvodem, proč už lodě nemusí plout kolem Afriky do Asie a naopak.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.