Předešlé zprávy o konci modelu R8 nyní vyvracejí nové informace.
Pravděpodobně ti neunikla zpráva o tom, že Audi R8 to má mít do budoucna již sečteno. Aktuální, v pořadí 2. generace je na trhu již od roku 2015 a i samotná automobilka za ostatní roky naznačila, že zejména vlivem současné doby a jejím nekompromisním emisním normám se již s nástupcem nepočítá. Německý supersport totiž zastupuje spíše okrajové portfolio značky a vývoj nové generace prý už nedává velký smysl.
S odstupem času se ruku v ruce s těmito zprávami objevily i zvěsti o tom, že pokud by 3. generace opravdu přišla, už by byla do větší míry elektrifikována. Tím by se však pochopitelně zabila pravá podstata modelu, ke kterému dodnes neexistuje přímý konkurent od značek BMW či Mercedes-Benz. Nyní se však dozvídáme, že Audi údajně otáčí a s budoucností své největší pýchy to nemusí být vůbec tak špatné.

Renomovaný německý magazín Auto Bild totiž v rámci ilustrace modelové budoucnosti Audi zmiňuje i 3. generaci R8, která by měla dorazit v roce 2023. Právě o tomto roce se píše jako o posledním pro aktuální provedení, což by tedy potvrzovalo relevanci zprávy. Otázkou zůstává samotný pohon, protože je více než jasné, že atmosférický agregát 5.2 V10 to už bohužel skrz emisní normy nebude. Zákulisní zprávy proto zmiňují zejména 4litrový motor V8, který koncern aktuálně využívá ve svých nejsportovnějších modelech.
R8 by se tak po letech mohlo vrátit k osmiválci, který si našel uplatnění v první generaci a ve smyslu současných trendů by mohl být adekvátní náhradou za V10. Jak uvádí Auto Bild, v úvahu připadá i použití hybridní technologie, která by spolu s motorem V8 mohla zaručit výkon až okolo 700 koní, ale vyloučena není ani čistě elektrická verze.
Pokud se ptáš, proč se najednou přece jen mluví o nástupci Audi R8, jedním z důvodů je právě sourozenecká značka Lamborghini. Není žádným tajemstvím, že model R8 je převlečený Huracán, no a právě ten by měl stejně v následujících letech dočkat nástupce. Ten má ve smyslu plánů automobilky ze Sant'Agata Bolognese využít nový karbonový monokok, no a společný vývoj modelů R8 a Huracán by mohl znovu efektivně naložit s náklady koncernu. Nechme se tedy překvapit.