Uvedl to deník New York Times s odkazem na anonymní zdroje.
Streamovací služba Netflix se údajně chystá v posledním čtvrtletí tohoto roku zavést levnější předplatné s reklamami. Tento krok přitom plánovala až za dva roky. Ve stejnou dobu chce také zasáhnout proti sdílení hesel mezi předplatiteli. Uvedl to deník New York Times s odkazem na zdroje, podle kterých o změnách Netflix informoval své zaměstnance.
Odliv předplatitelů
Možné změny naznačila streamovací služba Netflix letos v dubnu, když zveřejnila hospodářské výsledky své činnosti a ukázalo se, že se potýká s problémy. Za první tři měsíce letošního roku přišla poprvé za posledních 10 let o předplatitele, kterých je na rozdíl od začátku roku o 200 tisíc méně. Podle serveru BBC ztratil Netflix sedm set tisíc platících zákazníků poté, co své služby pozastavil v Rusku.
Levnější předplatné s reklamami by tak podle zdrojů New York Times, které si přály zůstat anonymní, mělo přijít už na konci letošního roku. Svým zaměstnavatelům dalo vedení Netflixu za příklad jiné streamovací služby, které služby s reklamami také nabízí. Jde například o HBO.
Sdílení hesel na více peněz
Ve stejnou dobu chce platforma zasáhnout i proti sdílení hesel mezi svými uživateli. Těmto uživatelům by účtovala vyšší cenu. „Je skvělé, že chce někdo sdílet Netflix například se svou sestrou, která žije v jiném městě. Nepokoušíme se tuhle možnost úplně zrušit. Jen žádáme, aby lidé za takové sdílení platili více,“ uvedl podle New York Times provozní ředitel Netflixu Greg Peters.
V současné době nabízí Netflix několik druhů předplatného. V Česku si lze vybrat z verzí Basic (199 korun měsíčně), Standard (259 korun měsíčně) a Premium (319 korun měsíčně). Balíčky se liší rozlišením, kvalitou zvuku a také počtem zařízení, na kterých lze filmy a seriály sledovat ve stejnou dobu.