O situaci informovala od ranních hodin řada médií přímo z místa.
V pondělí začala první etapa rozsáhlých oprav Barrandovského mostu, která bude trvat do roku 2025. Dopravu přímo na místě od rána monitorovalo několik médií. Navzdory několika zdržením žádné výraznější komplikace nenastaly.
Pražská integrovaná doprava (PID) posílila v pondělí kvůli opravě Barrandovského mostu vlakovou i autobusovou dopravu. Přesto museli řidiči i lidé využívající městskou hromadnou dopravu počítat na některých místech se zpožděním.
Kolony se v ranní špičce tvořily na objízdných trasách, například ve Vídeňské ulici ve směru na Prahu. Přímo na Barrandovském mostu se projíždělo v obou směrech pomalu, výrazné zdržení to ale pro řidiče neznamenalo.
Ráno navíc provoz na jedné z objízdných tras komplikovaly dopravní nehody. Hasiči museli zasahovat například v ulici K Barrandovu, kde se srazily dva osobní automobily. Okolo deváté hodiny ale ranní dopravní špička opadala a na většině míst bylo zdržení pro řidiče minimální.
Barrandovský most je nevytíženějším dopravním uzlem v Česku, denně tu projede až 144 tisíc vozidel. V každém směru má čtyři pruhy, přístupný je chodcům i cyklistům. Kompletní rekonstrukce se provádí především z důvodu špatného stavu nosné konstrukce a povrchu. Po podrobné diagnostice se ukázalo, že předpjatá ocelová lana jsou náchylná k poškození.
Jak bude celá rekonstrukce probíhat, na jaké komplikace se musí připravit řidiči automobilů i lidé využívající městskou hromadnou dopravu a jak se cestě přes Barrandovský most vyhnout jsme popsali v rozsáhlém článku.