Tyto parfémy může používat jen opravdový fajnšmekr.
Umělci jsou kreativní duše. Občas se však jejich kreativita může zvrhnout v dílo, které je pro většinu lidí jen těžko pochopitelné. Třeba v roce 1998 vytvořila anglická umělkyně Tracey Emin expozici s velmi výstižným názvem „My bed“. Nešlo o nic jiného než neustlanou postel s předměty, které se běžně vyskytují v ložnici. Přesto ji prodala v aukci za 2 546 000 liber.
Nicméně bizarní výtvory nejsou záležitostí pouze sochařů, malířů či designérů. Na své si přijdou i takoví parfuméři a výrobci hygienických pomůcek, jako jsou sprchové gely nebo mýdla. Především v Americe je trendy vonět se pachem garáže nebo oblíbeného jídla. Některé z těchto zajímavých vůní můžeš dokonce sehnat i v Česku.
Milovníci jídla, pozor
Velmi oblíbenou pochutinou, kterou se lidé rádi voní, je slanina. Jedním z nejznámějších parfémů s vůní slaniny je „Bacon“ od značky Fargginay. Důkazem, že pach křupavé pochoutky trenduje, je i úspěch výrobce „slaninového“ mýdla, který za svůj vynález obdržel na Kickstarteru v přepočtu 40 tisíc korun.
Pokud jsi vegetarián, vegan nebo prostě jen nechceš vonět slaninou, můžeš zkusit mýdlo kečupové. S tím minulý rok přišla na trh firma Heinz, která vyrábí světově proslulé kečupy. Aby demonstrovala, že její produkty mají opravdu čisté složení bez konzervantů, spojila se s českou designérkou mýdel, Helenou Heinz. Umělkyně je totiž známá tím, že vyrábí mýdla pouze z přírodních ingrediencí. Stala se tak skvělou kandidátkou na to, aby přinesla trochu oblíbeného kečupu i do českých koupelen. A to nejen díky svému příhodnému jménu. Kromě rajčat obsahuje mýdlo také esenci soli, pepře, bylinek a octu.
U jídla ještě zůstaneme. Vyvolává v tobě vůně plísňového sýra, úhledně vyskládaného na dřevěném prkénku, představu dovolené na romantickém francouzském předměstí? Můžeš se zasnít i v hodině, kdy je zavřená místní sýrárna a nechce se ti pro plísňák do supermarketu. Sýr „Stilton“ s modrou plísní totiž provoní tvou kuchyň nejen jako pokrm, ale také jako parfém.
A teď něco pro ty, kteří si libují ve šťavnatých masových burgerech. Řetězec Burger King pro své japonské zákazníky připravil parfém s vůní oblíbeného hamburgeru „Whopper“. Prodával ho bohužel jen jediný den, ale dobrá zpráva je, že jako lahůdku si ho můžeš na pobočkách stále vychutnat.
Pro fajnšmekry
Následující vůně jsou opravdovým důkazem, že každému voní něco jiného. Ale v době, kdy si Stephanie Matt, hvězda americké reality show, vydělala statisíce korun prodejem vlastních „větrů“ ve skleničce, se není čemu divit. Takové nadšence do přirozených lidských vůní by mohl potěšit parfém „Secretions Magnifique“ od Etat Libre d'Orange. Název naznačuje, že by se mělo jednat o vůni lidských sekretů, tedy potu, krve a spermatu. Podle popisku složení naštěstí obsahuje celkem normální ingredience jako mořské řasy či kokos. Nicméně výslednou vůni jsme neměli možnost si očichat, takže s touto kombinací raději opatrně.
Zobrazit příspěvek na Instagramu
Další chuťovkou je parfém „Vulva Original“. Jak voní, asi netřeba popisovat. Vůně ženského přirození je celkově mezi tvůrci parfémovaných výrobků velmi oblíbená. Svíčky „THIS SMELLS LIKE MY VAGINA“ patří k nejprodávanějšímu zboží značky Goop, kterou založila herečka Gwyneth Paltrow. Vynalézavé mladé ženy však už přišly na to, že si mohou tuto vůni opatřit zdarma. Na TikToku kolují návody, jak se pomazat výtokem z vagíny a zajistit si tak přízeň mužů. Před tzv. vabbingem však lékaři varují. Může totiž vést k infekcím a dalším onemocněním. Takže parfém bude přece jen bezpečnější volbou.
Tlustý elektrikář a pohřební ústav
Parfuméři myslí i na všechny, kteří milují své koníčky. Fanoušci aut jistě ocení vůni „Garage“ od značky Comme de Garcons. Mužnou esenci v sobě jistě skrývá i vůně s názvem „Fat Electrician“, kterou má na svědomí již jednou zmiňovaná značka Etat Libre d'Orange. Představ si, jak v reklamě na parfém zazní něco jako: „To ne já, to můj Tlustý elektrikář.“ Raději popojedeme.
Zkrátka nepřijdeš, ani pokud tě baví knihy nebo třeba origami. Parfém „Paper Passion“ je pro tebe jasnou volbou. Lehce za čarou by se pak mohla zdát vůně „Funeral House“, která má díky esencím karafiátů, mahagonu a orientálního dřeva připomínat pach pohřebních ústavů. No, my asi raději zůstaneme u toho kečupového mýdla.