Tvůrci seriálu prozradili první informace o 2. sérii.
Tvůrci seriálu The Last of Us poskytli rozhovor pro hollywoodský magazín Variety, ve kterém prozradili několik zajímavosti. Uvědomují si, že řada diváků očekávala, že seriál bude akčnější a bude v něm více infikovaných. Od začátku se však rozhodli, že pokud tyto scény neplní i příběhový účel, vyškrtnou je.
Nepřímo tak prozradili, že ze hry, která byla značně akční, udělali dramatický seriál s občasnou akcí. Tvůrci také nechtěli, aby Joel a Ellie v seriálu v každé epizodě zabíjeli desítky nepřátel.
Jak jsme však zmínili i v našem komentáři, to, že by ve světě kolem Joela a Ellie byli další infikovaní a nepřátelé, neznamená, že by je museli všechny zlikvidovat. Tvůrci mohli ukázat nebezpečnější svět, ve kterém se infikovaní a zlí lidé nacházejí, a Joel s Ellie si s nimi musí poradit, ať už vyjednáváním, vyhýbáním se jim, nebo tak, že by je tiše zneškodnili. Ne všechny konflikty musí vyústit v akční přestřelky.
Ve hře nemá hráč na výběr a nepřítele musí buď obejít, nebo zlikvidovat, ale v seriálu se mohou navzájem dohodnout či diskutovat o tom, že se prostě nezabijí a budou se ignorovat. Těch možností je mnoho, ale všechny by znamenaly, že svět The Last of Us by nepůsobil tak prázdně.
Zatím nás tvůrci naučili jen to, že právě v okolním světě je to bezpečnější než v karanténních zónách či kolem bydlišť a základen lidí (to je holý fakt, protože nejvíce smrtí se událo v blízkosti takových osídlení či přímo v nich).
Tvůrce seriálu Craig Mazin v rozhovoru pro server Collider přislíbil, že infikovaných bude v druhé sérii mnohem více a že možná přidají i nové druhy infikovaných. Je možné, že diváci uvidí zbrusu nové typy příšer, které nebyly ani ve hrách.
Mazin v podcastu k seriálu prozradil také to, že v druhé sérii mnohem více využijí koncept propojených infikovaných, kteří spolu komunikují přes úponky cordycepsu. Když na ně postavy v druhé sérii stoupnou, způsobí to peklo.
Tvůrci tak možná reagují na další kritiku seriálu. Koncept „hive mind“, tedy propojeného myšlení infikovaných, vymysleli originálně pro seriál a ve hře nic takového není (tvůrce her Neil Druckmann přiznal, že je to úžasný nápad a že ho štve, že to ve hře neudělali, takže to možná bude v případné třetí části).
Od chvíle, kdy tvůrci tento koncept divákům v druhé části představili, ho do konce série ani nezmínili, takže to působí neuceleně a tak trochu zbytečně. Jedno je jisté: druhá série bude mnohem masivnější.