Japonská pobočka řetězce Domino's Pizza v létě představila netradiční novinku. Tou je pizza s okurkami. A jak se dalo čekat, na internetu se o tomto kulinářském úletu strhla vášnivá debata.
Lidé nejen na internetu vedou odvěké diskuse o tom, zda na pizzu patří, nebo nepatří ananas. V Japonsku se však poslední týdny vedou spory o to, zda na pizzu patří nakládané okurky. Ano, čteš správně. Právě takovouto netradiční variantu pizzy představila tamní pobočka Domino's Pizza, která tím na sociálních sítích upoutala nemalou pozornost.
„Pro všechny milovníky okurek! Nedovolíme, aby někdo nazýval okurky oblohou. Odteď jsou okurky hlavní chod!“ hlásal řetězec.
Jak uvádí server Japan Today, na pizze najdeš 600 gramů nakrájených nakládaných okurek, které doplňuje sýrová omáčka. Ta nahradila tradiční tomatový základ, který by dle řetězce příliš přebíjel chuť okurek. Jejich kyselost však prý s bohatou chutí měkkého sýru camembert tvoří neodolatelnou kombinaci. Pizza má průměr 40 centimetrů a stojí v přepočtu 385 korun (při dovozu dvojnásobek).
Japonská okurková pizza je inspirována trendem ze Spojených států, kde se rovněž v poslední době objevily pizzy s oblohou doplněnou o okurky, dodává Japan Today.
Zdaleka ne všichni strávníci ale s touto kombinací souhlasí. Někteří sice ocenili, že se restaurace odhodlala k takto odvážnému kroku, jiní ale tolik pochopení neměli. „To už je 1. dubna?“ ptal se například jeden uživatel. „Okurky mám sice rád, ale i já si myslím, že tohle je k smíchu,“ přidává se další.
Jestli je taková pizza doopravdy dobrá, nebo ne, se ale dá zjistit jedině tak, že ji člověk sám ochutná. K tomu se odhodlala například uživatelka na youtubovém kanále akidearest. A její verdikt? Okurky podle ní na pizzu nepatří. „Když si kousnu, necítím nic jiného než okurky. Je tam sice sýr, ale ten se úplně ztrácí,“ říká ve videu. Prý bude lepší, pokud okurky i nadále zůstanou jen jako zdravá příloha.
Bohužel (nebo možná naštěstí) okurková pizza nebude součástí stálé nabídky. Jedná se jen o časově omezenou nabídku, která je navíc omezená jen na japonský trh.