Společnost Chanel si velmi dobře vybírá partnery, kterým umožňuje prodávat své zboží. České Notino mezi ně nepatří, ale i tak prodává luxusní parfémy a kosmetiku.
Francouzská luxusní značka Chanel žaluje českého prodejce parfémů a kosmetiky Notino. Chce vědět, kde nakupuje výrobky, které přeprodává na svém e-shopu. O sporu informují Hospodářské noviny.
Společnost Chanel si velmi dobře vybírá partnery, kterým umožňuje prodávat své zboží. Podepisuje smlouvy pouze s těmi, kteří splňují přísné požadavky. V Česku je v tomto „exkluzivním klubu“ pouze sedm společností, ale Notino mezi nimi není. A to i přesto, že je jedním z největších prodejců parfémů a kosmetiky v Česku a na Slovensku.
Notino musí jít s pravdou ven
Podle slovenské mutace časopisu Forbes má společnost Notino za sebou nejlepší rok v historii s obratem přesahujícím miliardu eur. Již několik let se však marně snaží přesvědčit společnost Chanel, aby se stala oficiálním prodejcem jejich výrobků. Ani nejnovější rozhodnutí soudu nehraje společnosti do karet.
Po šesti letech soud rozhodl ve prospěch luxusní značky Chanel, která Notino žalovala. Český prodejce bude muset podle rozhodnutí soudu zveřejnit, kdo mu dodává výrobky luxusní značky.
Přestože Notino zdaleka nedodržuje přísná pravidla a podmínky prodeje stanovené společností Chanel, světoznámá značka zatím nepožaduje stažení výrobků z prodeje. Kosmetiku a oblíbené vůně Chanel, jako jsou N°5 nebo Coco Mademoiselle, si zákazníci a zákaznice mohou stále koupit na e-shopu a v kamenných prodejnách v Česku a na Slovensku.
Pokud by se však zjistilo, že se jedná o padělky, hrozil by Notinu nejen trest, ale i vážné poškození dobrého jména společnosti. Zpochybnila by se tím i pravost dalších parfémů, které prodává.