Vesnička Atrani na pobřeží Amalfi se totiž objevila v seriálovém hitu Ripley.
V seriálu ten obraz vypadá idylicky. Itálie šedesátých let, Andrew Scott si frčí na vespě z Neapole do vesničky Atrani a jen ve dvou si se svou přítelkyní užívají liduprázdné pláže.
Pokud by sis takový zážitek chtěl*a ve stejných kulisách dopřát, pravděpodobně se ti to nepodaří, jak podotýká deník The Guardian. Onu romantickou filmovou vesničku totiž objevili turisté a turistky. Deník uvádí, že rezervace na ubytovacím portále Airbnb narostly po odvysílání seriálu o 93 procent.
Někteří provozovatelé*provozovatelky ubytovacích zařízení boom vítají. „Dokonalé obrazy jistě přinesly naší malé obci publicitu navíc,“ uvedl například provozovatel jedné z plážových restaurací Antonio Buonocore.
Ne všichni ale jeho nadšení sdílí. Bojí se udržitelnosti zdejšího turismu, podle některých už je teď příliv příliš velký. „Toto pobřeží je přesyceno cestovním ruchem. Pokud kvůli seriálu přijede více návštěvníků, upřímně doufám, že přijedou mimo sezónu,“ míní majitelka jednoho z apartmánových domů Antonella Florio.
Příkladů, kdy populární seriál přitáhl davy, lze jen v Itálii najít mnoho. Například na nepříliš vzdálené Sicílii popularita (a s ní i ceny) stoupla po odvysílání seriálu Bílý lotus městečku Taormina.
„Pokud se cestovní ruch rozroste, hrozí, že nebude rozumně řízen. Naše vesnice nemůže zvládnout obrovské množství turistů. Auta, autobusy a motorky ochromují dopravu. Úřady musí udržet slušné množství míst otevřených po delší dobu, aby se část návštěvníků mohla přesunout na jiná roční období, a musí také podporovat využívání vodní dopravy a nabízet častější spoje menších autobusů,“ řekla o svých obavách i další provozovatelka ubytovacích zařízení Luisa Criscolo.