Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
22. listopadu 2024 v 15:03
Čas čtení 0:56
Magdalena Trajerová

Povinná registrace pro influencery? Ministr kultury zasáhl, nařízení se všichni vysmáli (Aktualizováno)

Povinná registrace pro influencery? Ministr kultury zasáhl, nařízení se všichni vysmáli (Aktualizováno)
Zdroj: Unsplash / Timothy Hales Bennett
ČESKO INFLUENCEŘI
Uložit Uložené

Youtubery a influencery měla čekat nepříjemná novinka. Podle nové evropské audiovizuální směrnice se měli povinně registrovat u Rady pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). To už ale neplatí.

(Aktualizace 22. 11. 14:30) Youtubeři a influenceři se nakonec nebudou muset registrovat u RRTV. Tvůrcům internetových videí to vzkázal ministr kultury Martin Baxa (ODS). Okolo registrací panovala nejasnost kvůli oznámení Rady pro rozhlasové a televizní vysílání. Podle jejich informací se měli autoři u nich registrovat na základě nařízení evropské audiovizuální směrnice. Baxa nyní požaduje, aby původní oznámení byla staženo ze stránek RRTV. O dalších krocích bude Baxa jednat příští týden s ostatními ministry kultury v rámci Evropské unie.

- - -

Původní text: Nařízení se týká těch, kteří svůj obsah publikují za účelem zisku nebo chtějí širokou veřejnost bavit, informovat či vzdělávat. Nahlásit se musí jednotlivci i skupiny tvořící na sociální sítě, jakými jsou YouTube, Instagram, Facebook, TikTok a další.

Doporučeno
Tereza Ramba přiznala vážné zdravotní problémy. Leží v nemocnici Tereza Ramba přiznala vážné zdravotní problémy. Leží v nemocnici 22. listopadu 2024 v 11:03

Evropská audiovizuální směrnice byla do českého legislativního řádu transponována prostřednictvím zákona o audiovizuálních mediálních službách na vyžádání. Jejím cílem je ochrana dětí na internetu a ochrana spotřebitelů. Směrnice totiž zároveň stanovuje pravidla o šíření obchodních sdělení na sociálních sítích.

 
 
 
Zobrazit příspěvek na Instagramu
 
 
 

Příspěvek sdílený Anna Šulcová (@anasulcova)

„Cílem tohoto právního předpisu je nastavit minimální regulační rámec pro všechny typy audiovizuálních mediálních služeb, které v rámci Evropské unie soutěží o publikum z široké veřejnosti. Směrnice zejména nastavuje standardy ochrany dětských uživatelů před rizikovými obsahy, stanovuje pravidla závazná pro šíření obchodních sdělení, aby byla hájena práva spotřebitelů, a zakotvuje povinnosti směřující k ochraně práv jednotlivců i skupin osob,“ uvedla ve čtvrtek v tiskové zprávě Rada pro rozhlasové a televizní vysílání.

Domů
Sdílet
Diskuse