Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
9. června 2025 v 9:34
Čas čtení 1:53
Ondřej Mrázek

Koupil*a jsi Reebok věci za hubičku? Takhle v minulosti dopadly podobné kauzy

Koupil*a jsi Reebok věci za hubičku? Takhle v minulosti dopadly podobné kauzy
Zdroj: CCC
MÓDA MÓDA PENÍZE
Uložit Uložené

O tom, jak Reebok o víkendu omylem uváděl v Česku na svých stránkách ceny jednotlivých produktů v korunách místo v eurech, aniž by přitom změnil dané částky, už nejspíš slyšela i tvoje babička. Jak ale v minulosti podobné případy končily?

Sportovní značka Reebok momentálně čelí těžkému dilematu. V zásadě si „z ničeho nic“ získala pozornost celého Česka, když na svém oficiálním e-shopu u zboží v akci zapomněla přepočítat cenu v eurech na koruny. Například obuv, která normálně stojí 88 eur, stála najednou 88 korun. A to i po více než 40 hodinách od momentu, kdy si někteří chyby poprvé všimli.

Desetitisíce Čechů a Češek se tak vrhly na stránky prodejce (servery kupodivu nápor přežily) a začaly bleskově nakupovat v domnění, že ušetří tisíce (a víc) korun za nákup. To ale ve finále nemusí být tak zcela pravda. Kromě toho, že chybné cenovky již byly ze stránek odstraněny, až nyní s nástupem pracovního týdne začne firma objednávky vyřizovat. A tady by mohli lidé těšící se na nové páry bot a další věci nepříjemně, ale očekávaně narazit.

Doporučeno
Reebok ruší objednávky. Pro zklamané zákaznictvo má cenu útěchy Reebok ruší objednávky. Pro zklamané zákaznictvo má cenu útěchy 10. června 2025 v 10:08

Nestalo se to poprvé

Není to totiž poprvé, co k podobnému omylu došlo. Pokud bychom se podívali do minulosti, jak se takové situace řešily, zdá se, že nejpravděpodobnějším scénářem bude hromadné storno. Ostatně stalo se tak v případě levných telefonů na Alze v roce 2010 (a znovu v roce 2015), kdy zákazníci nakoupili levně, ale Alza následně uvedla, že šlo o jasný omyl, a objednávky stornovala.

V roce 2012 také bývalý e-shop CZC.cz prodával omylem televizory za pár korun – opět vše skončilo storny. Existují ale i čerstvější případy. LEGO v roce 2022 omylem zlevnilo drahé sety v hodnotě tisíců korun. Výsledek? Až na pár výjimek byla většina nákupů stornována.

Pokud tedy Reebok opravdu lidé o víkendu „vykoupili“, a nejednalo se o cílenou „guerilla marketing“ kampaň, jak někteří na internetu, včetně třeba influencera a moderátora Johnnyho Machette, spekulují, zdá se být storno takřka jistotou.

Byl to marketingový tah?
Byl to marketingový tah? Zdroj: Instagram / Johnny Machette

Šance na zázrak

Důkaz, že zázraky se dějí, bychom ale našli například u společnosti Foreo v roce 2019. Ta na Black Friday zlevnila jeden kosmetický přístroj ze standardní ceny 279 dolarů (cca 6 tisíc korun) na pouhých 9,90 dolarů (214 korun). Šlo o chybu, která trvala asi dvě hodiny. Celkem však bylo zakoupeno přes 38 tisíc kusů, což vedlo ke ztrátě přes 10 milionů dolarů! Místo storna se ale společnost rozhodla chybu „skousnout“ a vyjít zákazníkům vstříc.

Doporučeno
„V merchi se cítím jako součást rodiny.“ Co se nosilo na Rock for People tento rok? „V merchi se cítím jako součást rodiny.“ Co se nosilo na Rock for People tento rok? 18. června 2025 v 9:10

„Ve společnosti FOREO se řídíme pravidly,“ popsal Forbesu generální manažer Beki Hoxha. „Jsme kosmetická a wellness společnost, která se snaží svými inovacemi a řešeními usnadnit našim zákazníkům život a životní styl. Podporujeme sebevědomí a péči o sebe sama. Součástí této cesty je integrita a transparentnost,“ dodal k rozhodnutí objednávky nestornovat a nakonec ještě produkt přesto nechat po dobu svátečních dnů zlevněný o 50 procent.

Všichni nakupovali z Reeboku
Všichni nakupovali z Reeboku Zdroj: Refresher / se svolením Karolíny Kalenské

Ve finále je tak možné všechno. Třeba Reebok překvapí. Spíš asi ne. Společnost neuvádí kontakt na tiskové oddělení, na e-maily odpovídá jen ve všední dny, oficiální vyjádření tak doposud nevydala a smluvní podmínky hovoří jasně – odeslaná objednávka ještě nutně neznamená potvrzení ze strany prodejce.

Domů
Sdílet
Diskuse