Objednal*a sis taky během víkendu zásobu Reebok bot a oblečení, které by ti vydržely do konce života? Máme pro tebe špatnou zprávu. E-shop se omlouvá za chybu, kdy cenu zboží v akci nepřepočítal z eur na české koruny, a objednávky ruší.
Sen českých milovníků slev a nízkých cen je u konce. Výrobce sportovního oblečení Reebok, na jehož e-shopu bylo o víkendu možné nakoupit zboží za desítky korun, rozesílá e-maily, v nichž se zákazníkům omlouvá za technickou chybu a objednávky stornuje.
„Kvůli neočekávané systémové chybě byla vaše objednávka stornována. Velmi se za to omlouváme a skutečně litujeme zmatku, který to mohlo způsobit,“ píše se ve zprávě.
K omluvě přikládá klientský servis prodejního portálu desetiprocentní slevu na další nákup. Zaplacená částka za objednávku by měla být lidem v celé své výši vrácena zpět na účet, z něhož platba odešla. V neděli večer navíc společnost zcela zrušila možnost přepnout na prodejním portálu do české, bulharské i rumunské měny. Lidé z těchto zemí musí nyní nakupovat v eurech.

Odborníci tento postup společnosti očekávali. „Z pohledu práva je řešení kauzy Reebok jednoznačné – zjevně chybně zlevněné produkty zůstanou na skladech prodejce, zákazníci s nimi počítat nemohou,“ uvedla pro magazín Peníze advokátka a partnerka společnosti Grant Thornton Veronika Odrobinová.
Rebook ve svých obchodních podmínkách totiž vysloveně uvádí, že kupní smlouva je mezi zákazníkem a e-shopem závazně uzavřena až ve chvíli, kdy prodejce odešle zboží. Do té doby má portál plné právo objednávku odmítnout.
Rušení objednávek vyvolalo u zákazníků rozporuplné reakce. Zatímco někteří postup e-shopu chápou a kompenzaci v podobě slevového voucheru kvitují, jiní se rozčilují a dožadují se zlevněného zboží. Ozývají se také hlasy, které incident označují za markentingový tah, jímž na sebe značka chtěla upozornit.