Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Úterý 25. 2. 2020 svátek má Liliana

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Tech - Auta
0
Martin Mičuda
31. květen 2017, 12:07
Čas čtení: 3:51

Project One bude hypersport, který nemá obdoby. AMG chystá silniční auto s technikou z F1!

Oslava 50. výročí AMG se zjevně odehraje v nevídaně velkém stylu.

Martin Mičuda
31. květen 2017, 12:07
Čas čtení: 3:51
Project One bude hypersport, který nemá obdoby. AMG chystá silniční auto s technikou z F1!
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Je tomu už relativně dlouho, co Mercedes-Benz, nebo tedy lépe řečeno Mercedes-AMG, avizuje oslavným modelem na margo svého 50. výročí vstup do nejvyšší elity hypersportů. Ba co víc, nejen kompetentní, ale i zákulisní zprávy hovoří o tom, že se chystá něco opravdu velkého, něco extra a něco, co tu dosud nikdy nebylo. Obdobného opěvování či hajpování novinek jsme svědky nejen v automobilovém světě poměrně často, nejnovější informace přímo ze strany samotné značky ale začínají naznačovat, že automobilový svět se již brzy dočká něčeho opravdu mimořádně speciálního. Asi už víte, že řeč je o jedinečném počinu Project One, o kterém se v kuloárech mluví jako o P1. Jak by se na první pohled mohlo zdát, spojitost s britským hypersportem přitom není jen v názvu, ale hlavně ve specifické technice, i když, v konečném důsledku je pravda, že inženýři z německého Affalterbachu zašli podstatně dál. Není divu, vždyť vrcholné exkluzivity s třícípou hvězdou ve znaku byly vždy v dobách svého představení obrovskými a bezkonkurenčními senzacemi.
 
Jenže v momentě, kdy Mercedes začal mluvit o plnohodnotné technologii z Formule 1 v autě, které má mít silniční homologaci a způsobilost pohybovat se na veřejných komunikacích, se na Project One začala upírat ještě větší pozornost. Technologie a některé konkrétní prvky z F1 už v sériových autech najdeme nějaký ten rok, dokážete si ale představit, že by se v produkčním automobilu nacházel originální pohonný agregát z formule? Ano, přesně takový sériový „automobil“ se chystá AMG za několik měsíců představit, a to v takovém rozsahu, jaký byste nečekali. Srdcem německé P1 bude opravdu přeplňovaný 1,6litrový šestiválec, zdaleka se však o pohon nebude starat sám. Na povrch totiž pronikly informace o tom, že chystaný hypersport bude ve svých útrobách schovávat 5 motorů! Už v tomto okamžiku se bavíme o nevídané pohonné soustavě, vždyť dosavadním rekordmanem v této disciplíně byla Honda NSX - každé kolo její přední nápravy pohání zvláštní elektromotor, zatímco vzadu jde o kombinaci spalovací jednotky a dalšího elektromotoru. AMG však zachází ještě dál.

 
Project One bude hypersport, který nemá obdoby. AMG chystá silniční auto s technikou z F1!

 

Kde se pětice motorů ukrývá a k čemu bude sloužit? Srdcem budu pochopitelně zmiňovaná V6 s objemem 1,6 litru a výkonem 529 kW / 720 koní! Tomu, že jde skutečně o motor z F1, napovídá i skutečnost, že točit bude schopen až 11 tisíc otáček za minutu! Samozřejmě, kvůli snaze o zvýšení výdrže a spolehlivosti má jednotka upravené válce a klikovou hřídel, jde ale o typ motoru, který v roce 2015 posloužil Lewisu Hamiltonovi k zisku titulu. Druhý motor zastupuje elektromotor s výkonem 80 kW / 109 koní, jeho úkolem je však „jen“ roztáčet turbodmychadlo bez ohledu na otáčky šestiválce. Turbodíra bude tedy pro Project One opravdovou neznámou. Sám Philipp Eckert, technik z Mercedes-AMG GmbH, mluví doslova o naprosto nulové turbodíře a okamžité odezvě na plynový pedál. Těžko se tomu dá takto na první poslech věřit, na druhou stranu, více než 100koňové motory dnes dávají do pohybu celá auta, ne jen jejich turba. Další elektromotor, tentokrát s výkonem 120 kW / 163 koní, je integrovaný přímo na klikovou hřídel, kde dopomáhá k akceleraci a zároveň slouží k rekuperaci kinetické energie pro brzdění. Poslední dvojice elektromotorů, v obou případech s výkonem dalších 163 koní, se nachází odděleně na předních kolech, které nezávisle podle potřeb roztáčejí a zároveň i brzdí rekuperací.
 
Ve výsledku tak bude pohonné ústrojí disponovat kombinovaným výkonem více než 1000 koní a zároveň, díky specifickému pohonu všech čtyř kol, budou po ruce široké možnosti vektorování točivého momentu. Nejen kvůli snaze o perfektní rozložení hmotnosti budou stokilové lithium-ionové akumulátory umístěné v podlaze za přední nápravou. Velký otazník visí nad váhou. Pětimotorové ústrojí s hmotností na úrovni přibližně 420 kilogramů totiž není zdaleka vším, co bude součástí celku. S největší pravděpodobností celková hmotnost přesáhne hranici 1300 kilogramů. To je sice pomalu dvojnásobek „standardních“ monopostů, je třeba však brát na zřetel, že pokud má jít o vozidlo schválené pro běžné silnice, někde se to musí prostě odrážet. Jednotlivé motory budou navzájem spolupracovat pomocí sekvenční osmistupňové převodovky s jednou spojkou. Přibližně 25 kilometrů dokáže Project One absolvovat čistě na elektrický pohon, podstatně zajímavější bude společná souhra agregátů - oficiální rychlostní parametry zatím nebyly zveřejněny, v zákulisí se ale hovoří o akceleraci na 100 km/h za +/- 2 sekundy!

 

Project One bude hypersport, který nemá obdoby. AMG chystá silniční auto s technikou z F1!

 

Jak jsem uvedl v úvodu, Project One bude možné osadit značkami a vydat se s ním legálně i na běžné cesty po celém světě (kromě Číny, ze zatím nezjištěných příčin). Jistě se ptáte na výdrž. Je jasné, že s vozem tohoto druhu nebudou majitelé cestovat na dovolené či navštěvovat místní sámošky, právě naopak, budeme rádi, pokud několik z nich potkáme na cestách. Obdobný osud v podstatě „postihne“ většinu takových raritiek a specialitek, čili ve výsledku jejich najezděné kilometry můžeme počítat nejednou doslova ve stovkách. Jinak tomu určitě nebude ani v tomto případě, AMG však bude garantovat minimálně 50 tisíc kilometrů. Zřejmé je i to, že kolem každého vozu bude po ruce tým lidí a průběžně se bude technika kontrolovat, respektive po velkém nájezdu repasovat. Tak či onak, 50 tisíc kilometrů není zdaleka málo, vždyť si vezměme v úvahu, že F1 motory jsou stavěny tak, aby vydržely přinejlepším jednu jedinou sezónu. Navíc kromě V6 Project One obdrží také řadu jiných součástí a technologií ze slavných monopostů. Například takové víceprvkové zavěšení kol, které má k tomu z formulí opravdu blízko. Přední náprava bude výškově nastavitelná a speciální kola budou obutá do pneumatik Michelin Pilot Sport Cup 2 o rozměrech 285/35 R19 vpředu a 335/30 R20 vzadu. Mimochodem, převodovka i motor jsou součástí karbonového šasi.
 
To, jak bude hypersport vypadat, stále naznačuje jen hrstka siluet. Dokonce, donedávna chystanou extrémnost neviděli ani ti nejvážnější zájemci. Stát se tak mělo teprve nedávno. Připomeňme, že Project One vznikne v počtu pouze 275 kusů, přičemž každý z nich bude stát minimálně 59 milionů korun bez daně. Němci začnou produkční modely vyrábět na začátku roku 2018, přičemž každý den vznikne jeden exemplář, čímž chce značka doručit všechny P1 do začátku roku 2020. Více se dozvíme určitě již brzy, světová premiéra já naplánována na autosalon ve Frankfurtu, kde vyvrcholí oslavy 50. výročí AMG.

 

Zobrazit galerii 11 galeria
Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Ohodnoť článek
19
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Nejčtenější
Zapni upozornění a už ti nic neunikne!

Chceš vědět, co se děje, a mít přehled? Dostávej upozornění o nejžhavějších zprávách na Refresheru.

(Příklady: Hořel Notre Dame, Zemřel Mac Miller, Trailer na Avengers)
(Příklady: Sagan skončil první, Nový zákon s vlivem na moderní lidi, Dnes nás čeká zatmění slunce)
Pokud chceš, abychom ti poslali téměř všechny novinky, vyber tuto možnost.
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.