Bude možné hrát velké herní tituly i na slabých počítačích? Google experimentuje se streamováním videoher a vypadá to slibně.
Chce Google proniknout do světa videoherního průmyslu? A chce současný trh zničit a proměnit k obrazu svému? Otázka, která je na místě. Technologický gigant se totiž spojuje s vývojářskou špičkou Ubisoftem a představuje svůj zbrusu nový Project Stream.
Jak konkrétně chce dosáhnout videoherní revoluce? Ve své tiskové zprávě popisuje, jakým vývojem prošla technologie streamingu. Za poměrně krátkých časový horizont se konzumace médií postupně přetvářela právě díky streamingu.
Začalo to videem, pokračovalo streamovacími aplikacemi zaměřujícími se na hudbu a nyní je načase to posunout dál. Google se rozhodl experimentovat a vyvinout technologii, jež by umožňovala hrát hry přímo v prohlížeči Chrome, a to na noteboocích a desktopech, které by AAA tituly jinak hardwarově nezvládaly.
To vše bez instalací nebo stahování a hlavně bez prodlev tak typických pro současnou streamovací technologii. Google si uvědomuje, jak hluboce může hráčův zážitek podupat špatně reagující postava. Musí dojít k latenci v řádech milisekund a bez jakéhokoli poškození grafické stránky hry.
Přenést render obsahující obrovské množství detailů ze špičkových serverů až na hráčovu obrazovku, často navíc v reálném čase reagujících na každou interakci, je nesmírně náročná operace a Project Stream si dává za úkol toto posunout.
„Několikasekundové ukládání do vyrovnávací paměti při streamování filmů spotřebitelům nevadí, ale streaming AAA her vyžaduje latenci v milisekundách. Jsme inspirováni vývojáři těchto her, kteří tráví roky vytvářením úžasných světů a chceme technologii, která tuto kreativitu podpoří,“ říká produktová manažerka Catherine Hsiao.
Společnost zatím neohlašuje svůj oficiální vstup do herního průmyslu, z tohoto nečekaného ohlášení však lze číst, že se Google o toto odvětví velmi zajímá. Pokud se testování bude dařit, mohlo by v konečném důsledku jít o konkurenci navíc, nehledě na revoluci, kterou by technologické provedení způsobilo.
Google nechce troškařit, začíná s vysoce očekáváním titulem Assassin's Creed Odyssey, kterým vstupuje už 5. října do veřejného testování. Bude zcela zdarma a zájemci s internetovým připojením 25 megabitů za sekundu se mohou již v tuto chvíli registrovat.
Bohužel, beta-testování je omezeno pouze pro Američany. Nám nezbývá nic než čekat na konečné dojmy. Jak vypadá takové streamované hraní? Podívej se na ukázky při 1080p a 60 fps.