Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
23. prosince 2018 v 14:04
Čas čtení 0:00
Martin Mičuda

Nové G je obrovský unikát na trhu, který buď miluješ, nebo nenávidíš

TECH
Uložit Uložené

Provětrali jsme novou generaci třídy G.

Mercedes-Benz třídy G. To je auto, které si v zásadě nemusíme ani moc představovat, protože na trhu je opravdu jen hrstka tak unikátních vozidel se sáhodlouhou historií a obdobně silným jménem. Ostatně, samotná automobilka představovala novou generaci sloganem – Silnější než čas.

My jsme dostali exkluzivní možnost nejen ověřit pravost tohoto výroku, ale hlavně okusit kvality novinky. Připravili jsme si pro tebe test ikonické hvězdy, i když v tomto případě jde spíše o jakousi senzaci, neboť u osmiválcového monstra za 3 a půl milionu korun nabývá pojem test úplně jiný rozměr.

Při pohledu na novou generaci si řekneš, že se dohromady nic nezměnilo, maximálně, že je ve věci nějaký facelift. Pravdou však je, že se díváš na od podlahy nový počin.

Abychom byli přesnější, nové G si od předchůdce převzalo jen 5 částí – obstřik předních světel, interiérové sluneční clony, kliky, kryt rezervy a plastový detail v zadním rohu karoserie, který slouží k odvětrávání.

Ve výsledku se tedy třída G opticky nezměnila, ve skutečnosti je ale úplně nová. Podstatné je, že nepřišla o své pověstné prvky a detaily, což hodnotíme kladně. Nadále tak dveře disponují na pohled starými panty, klikami, či mechanickým zámkem, který hlasitě cvaká.

Dveřmi je třeba slušně mlátit, ba co víc, není možné je vybavit bezklíčovou technologií. Nicméně, opět dáváme palec nahoru, protože o tom G vždy bylo a naštěstí i nadále je.

Nové G-čko je obrovský unikát na trhu, ktorý buď miluješ alebo nenávidíš
Nové G-čko je obrovský unikát na trhu, ktorý buď miluješ alebo nenávidíš Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

O svébytném statusu auta hovoří i design jako takový. Několik hran vystřídaly oblejší linie a dopředu se nastěhovala špičková Multibeam LED technologie. Nadále jsme tak svědky jedinečného zevnějšku, který jde stále svou vlastní cestou a odlišuje se od všeho, co je momentálně na trhu.

Zajímavostí jsou pověstná směrová tykadla. Vystupující tykadla už nebyla v souladu se současnými bezpečnostními normami pro ochranu chodců, proto Mercedes-Benz přišel s kompromisním řešením – pokud dojde k nárazu, šikovný mechanismus směrovky okamžitě skryje do karoserie.

Jak je zvykem, výfuky jsou vyvedeny pod bočními prahy, zatímco vzadu nechybí plnohodnotná rezerva umístěná na pátých dveřích. Zavazadlový prostor narostl na úroveň 487 litrů, takže ve smyslu legendy nové provedení odveze možná více než 11 lidí. Světlá výška mezi nápravami je více než 24 centimetrů, v případě absence prahů je tento údaj ještě pozoruhodnější.

Nové G-čko je obrovský unikát na trhu, ktorý buď miluješ alebo nenávidíš
Nové G-čko je obrovský unikát na trhu, ktorý buď miluješ alebo nenávidíš Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Největší progres evidujeme v interiéru, kde nezůstal kámen na kameni. Už i třída G dostala moderní přístrojový štít, který tvoří dvojice 12,3" obrazovek zalitých do hladkého lepeného skla. Toto řešení si G převzalo například z třídy E či S, v tomto případě přitom evidujeme mírná designová vylepšení po stránce multimediálního prostředí a jeho grafiky.

Jelikož mezigeneračně došlo k nárůstu rozměrů o citelných 12 centimetrů do šířky (a plus 5 cm do délky), v příčném směru kokpit nabízí podstatně větší prostornost, zdaleka už není nouze ani o množství odkládacích prostorů, které byly kamenem úrazu předchůdce.

Nové G-čko je obrovský unikát na trhu, ktorý buď miluješ alebo nenávidíš
Nové G-čko je obrovský unikát na trhu, ktorý buď miluješ alebo nenávidíš Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Zcela nový je i multifunkční volant či středový panel a masivní tunel. Posed za volantem je o poznání vyšší, kožená křesla jsou přitom mimořádně pohodlná, navíc mohou disponovat vyhříváním, ventilací či masážními funkcemi.

O komfortní a luxusní prvky rozhodně není nouze, ostatně, všude kam oko dohlédne, je vidět změť kvalitních materiálů, prvotřídní zpracování a plejáda moderních technologii. Samozřejmě nechybí početně zastoupené náladové osvětlení s 64 barvami či výborná audiosoustava z dílny Burmester.

Obrovské zlepšení nastalo i po stránce odhlučnění, čelní okno je ale nadále téměř v pravém úhlu a ani rozměry karosérie nejsou zdaleka nejmenší, takže asi nikoho nepřekvapí, když napíšeme, že ve vysokých rychlostech je cítit aerodynamický hluk.

Nové G-čko je obrovský unikát na trhu, ktorý buď miluješ alebo nenávidíš
Nové G-čko je obrovský unikát na trhu, ktorý buď miluješ alebo nenávidíš Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Je jen málo značek, které si dovolí uvádět na trh nový model s výhradně benzínovým osmiválcem, no a právě Mercedes-Benz je jedna z nich. Testovanou verzi pohání totiž čtyřlitrová V8 s výkonem 310 kW / 422 koní a 610 N.m. Jak tušíš, řeč je o verzi G 500, která zastupuje vůbec první dostupnou motorickou variantu.

Díky masivní porci síly, velmi dobrému devítistupňovému automatu a permanentnímu pohonu všech čtyř kol (standardně 60 % točivého momentu putuje dozadu) dokáže 500 vysprintovat na stovku za úctyhodných 5,9 sekundy, a to i přesto, že vozidlo váží 2,5 tuny. Mezigeneračně však došlo k úbytku hmotnosti o 170 kg.

Nové G-čko je obrovský unikát na trhu, ktorý buď miluješ alebo nenávidíš
Nové G-čko je obrovský unikát na trhu, ktorý buď miluješ alebo nenávidíš Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Zásadní změnou je přítomnost nezávislé přední nápravy či elektromechanického hřebenového řízení, což ve výsledku obnáší snadnější a přesnější ovladatelnost. Stále však platí, že jde o vozidlo postavené na žebřinovém rámu s tuhou zadní nápravou.

G však zaujme nejen nadstandardní dynamikou, ale i pozoruhodným zdoláváním zatáček. Vozidlo sice disponuje zadním stabilizátorem jen ve verzi G 63, přesto nejednou budeš v němém úžasu, jak podvozek famózně reaguje na rychlou změnu směru či filtrování jakýchkoliv nerovností.

Perfektní schopnosti v terénu jsou kapitolou samou o sobě. Třída G má nadále 3 (!) uzávěrky diferenciálů, což z ní činí mezi klasickými silničními automobily velkého mohykána.

Samozřejmě nechybí redukce či brodivost70 centimetrů. Ve zkratce řečeno, G sice přišlo o přední tuhou nápravu (o křížení se stará především zadní náprava), ale v terénu patří mezi naprostou špičku, které dokáže ze současné sériové automobilové produkce sekundovat jen pár modelů.

Nové G-čko je obrovský unikát na trhu, ktorý buď miluješ alebo nenávidíš
Nové G-čko je obrovský unikát na trhu, ktorý buď miluješ alebo nenávidíš Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA

Jednou ze slabých stránek je spotřeba, i když na tu se člověk u obdobně velkého, těžkého a výkonného auta musí asi jinak dívat. Platí, že 100litrová nádrž se za běžných podmínek v městské civilizaci vyprazdňuje rychlostí přibližně 20 l/100 kilometrů, i to se musíš vcelku snažit. Mimo města se dá dostat i pod cca 15litrový průměr. Naopak při dynamické jízdě ti palubní počítač s radostí ukáže přes 30 litříků.

Pokud bychom to ale měli shrnout, třída G je obrovským unikátem na trhu, který nemá přímou konkurenci – jednak nadále nabízí svébytný vzhled, který buď miluješ nebo nenávidíš, ale pokud vezmeme v úvahu, jak G exceluje v terénu a zároveň, že s ním můžeš uhánět 200 po dálnici v zajetí prvotřídního luxusu, tak zjistíš, že obdobný mix ti nenabídne snad žádný srovnatelný model. Samozřejmě, Němci si za tento pořádný kus techniky nechají i patřičně zaplatit.

Domů
Sdílet
Diskuse