Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Středa 16. 10. 2019 svátek má Havel, Galina

hledej na refresheru

Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Doporučujeme zapnout browser notifikace, pokud budeš přihlášený na Refresheru na tomto zařízení.
Tech - Auta
1
Martin Mičuda
23. prosinec 2018, 14:04

Nové G je obrovský unikát na trhu, který buď miluješ, nebo nenávidíš

Provětrali jsme novou generaci třídy G.

Martin Mičuda
23. prosinec 2018, 14:04
Nové G je obrovský unikát na trhu, který buď miluješ, nebo nenávidíš
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINA
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
1
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Mercedes-Benz třídy G. To je auto, které si v zásadě nemusíme ani moc představovat, protože na trhu je opravdu jen hrstka tak unikátních vozidel se sáhodlouhou historií a obdobně silným jménem. Ostatně, samotná automobilka představovala novou generaci sloganem – Silnější než čas.

 

My jsme dostali exkluzivní možnost nejen ověřit pravost tohoto výroku, ale hlavně okusit kvality novinky. Připravili jsme si pro tebe test ikonické hvězdy, i když v tomto případě jde spíše o jakousi senzaci, neboť u osmiválcového monstra za 3 a půl milionu korun nabývá pojem test úplně jiný rozměr.

 

 

Při pohledu na novou generaci si řekneš, že se dohromady nic nezměnilo, maximálně, že je ve věci nějaký facelift. Pravdou však je, že se díváš na od podlahy nový počin.

 

Abychom byli přesnější, nové G si od předchůdce převzalo jen 5 částí – obstřik předních světel, interiérové sluneční clony, kliky, kryt rezervy a plastový detail v zadním rohu karoserie, který slouží k odvětrávání.

 

Ve výsledku se tedy třída G opticky nezměnila, ve skutečnosti je ale úplně nová. Podstatné je, že nepřišla o své pověstné prvky a detaily, což hodnotíme kladně. Nadále tak dveře disponují na pohled starými panty, klikami, či mechanickým zámkem, který hlasitě cvaká.

 

Dveřmi je třeba slušně mlátit, ba co víc, není možné je vybavit bezklíčovou technologií. Nicméně, opět dáváme palec nahoru, protože o tom G vždy bylo a naštěstí i nadále je.

 

Nové G-čko je obrovský unikát na trhu, ktorý buď miluješ alebo nenávidíš

 

O svébytném statusu auta hovoří i design jako takový. Několik hran vystřídaly oblejší linie a dopředu se nastěhovala špičková Multibeam LED technologie. Nadále jsme tak svědky jedinečného zevnějšku, který jde stále svou vlastní cestou a odlišuje se od všeho, co je momentálně na trhu.

 

Zajímavostí jsou pověstná směrová tykadla. Vystupující tykadla už nebyla v souladu se současnými bezpečnostními normami pro ochranu chodců, proto Mercedes-Benz přišel s kompromisním řešením – pokud dojde k nárazu, šikovný mechanismus směrovky okamžitě skryje do karoserie.

 

Jak je zvykem, výfuky jsou vyvedeny pod bočními prahy, zatímco vzadu nechybí plnohodnotná rezerva umístěná na pátých dveřích. Zavazadlový prostor narostl na úroveň 487 litrů, takže ve smyslu legendy nové provedení odveze možná více než 11 lidí. Světlá výška mezi nápravami je více než 24 centimetrů, v případě absence prahů je tento údaj ještě pozoruhodnější.

 

Nové G-čko je obrovský unikát na trhu, ktorý buď miluješ alebo nenávidíš

 

Největší progres evidujeme v interiéru, kde nezůstal kámen na kameni. Už i třída G dostala moderní přístrojový štít, který tvoří dvojice 12,3" obrazovek zalitých do hladkého lepeného skla. Toto řešení si G převzalo například z třídy E či S, v tomto případě přitom evidujeme mírná designová vylepšení po stránce multimediálního prostředí a jeho grafiky.

 

Jelikož mezigeneračně došlo k nárůstu rozměrů o citelných 12 centimetrů do šířky (a plus 5 cm do délky), v příčném směru kokpit nabízí podstatně větší prostornost, zdaleka už není nouze ani o množství odkládacích prostorů, které byly kamenem úrazu předchůdce.

 

Nové G-čko je obrovský unikát na trhu, ktorý buď miluješ alebo nenávidíš

 

Zcela nový je i multifunkční volant či středový panel a masivní tunel. Posed za volantem je o poznání vyšší, kožená křesla jsou přitom mimořádně pohodlná, navíc mohou disponovat vyhříváním, ventilací či masážními funkcemi.

 

O komfortní a luxusní prvky rozhodně není nouze, ostatně, všude kam oko dohlédne, je vidět změť kvalitních materiálů, prvotřídní zpracování a plejáda moderních technologii. Samozřejmě nechybí početně zastoupené náladové osvětlení s 64 barvami či výborná audiosoustava z dílny Burmester.

 

Obrovské zlepšení nastalo i po stránce odhlučnění, čelní okno je ale nadále téměř v pravém úhlu a ani rozměry karosérie nejsou zdaleka nejmenší, takže asi nikoho nepřekvapí, když napíšeme, že ve vysokých rychlostech je cítit aerodynamický hluk.

 

Nové G-čko je obrovský unikát na trhu, ktorý buď miluješ alebo nenávidíš

 

Je jen málo značek, které si dovolí uvádět na trh nový model s výhradně benzínovým osmiválcem, no a právě Mercedes-Benz je jedna z nich. Testovanou verzi pohání totiž čtyřlitrová V8 s výkonem 310 kW / 422 koní a 610 N.m. Jak tušíš, řeč je o verzi G 500, která zastupuje vůbec první dostupnou motorickou variantu.

 

Díky masivní porci síly, velmi dobrému devítistupňovému automatu a permanentnímu pohonu všech čtyř kol (standardně 60 % točivého momentu putuje dozadu) dokáže 500 vysprintovat na stovku za úctyhodných 5,9 sekundy, a to i přesto, že vozidlo váží 2,5 tuny. Mezigeneračně však došlo k úbytku hmotnosti o 170 kg.

 

Nové G-čko je obrovský unikát na trhu, ktorý buď miluješ alebo nenávidíš

 

Zásadní změnou je přítomnost nezávislé přední nápravy či elektromechanického hřebenového řízení, což ve výsledku obnáší snadnější a přesnější ovladatelnost. Stále však platí, že jde o vozidlo postavené na žebřinovém rámu s tuhou zadní nápravou.

 

G však zaujme nejen nadstandardní dynamikou, ale i pozoruhodným zdoláváním zatáček. Vozidlo sice disponuje zadním stabilizátorem jen ve verzi G 63, přesto nejednou budeš v němém úžasu, jak podvozek famózně reaguje na rychlou změnu směru či filtrování jakýchkoliv nerovností.

 

Perfektní schopnosti v terénu jsou kapitolou samou o sobě. Třída G má nadále 3 (!) uzávěrky diferenciálů, což z ní činí mezi klasickými silničními automobily velkého mohykána.

 

Samozřejmě nechybí redukce či brodivost70 centimetrů. Ve zkratce řečeno, G sice přišlo o přední tuhou nápravu (o křížení se stará především zadní náprava), ale v terénu patří mezi naprostou špičku, které dokáže ze současné sériové automobilové produkce sekundovat jen pár modelů.

 

Nové G-čko je obrovský unikát na trhu, ktorý buď miluješ alebo nenávidíš

 

Jednou ze slabých stránek je spotřeba, i když na tu se člověk u obdobně velkého, těžkého a výkonného auta musí asi jinak dívat. Platí, že 100litrová nádrž se za běžných podmínek v městské civilizaci vyprazdňuje rychlostí přibližně 20 l/100 kilometrů, i to se musíš vcelku snažit. Mimo města se dá dostat i pod cca 15litrový průměr. Naopak při dynamické jízdě ti palubní počítač s radostí ukáže přes 30 litříků.

 

Pokud bychom to ale měli shrnout, třída G je obrovským unikátem na trhu, který nemá přímou konkurenci – jednak nadále nabízí svébytný vzhled, který buď miluješ nebo nenávidíš, ale pokud vezmeme v úvahu, jak G exceluje v terénu a zároveň, že s ním můžeš uhánět 200 po dálnici v zajetí prvotřídního luxusu, tak zjistíš, že obdobný mix ti nenabídne snad žádný srovnatelný model. Samozřejmě, Němci si za tento pořádný kus techniky nechají i patřičně zaplatit.

 

Zobrazit galerii 11 galeria
Zdroj: REFRESHER / MARTINZMARTINAFoto: REFRESHER / MARTINZMARTINA Tagy: mercedes-benz, test, trieda G, G 500
Ohodnoť článek
13
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
NAHORU
Jako neregistrovaný jsi tento měsíc přečetl už 1/40 článků. Přihlas se pro neomezený přístup. Jako neregistrovaný jsi přečetl už 1/40 článků za měsíc. PŘIHLÁSIT / REGISTROVAT PŘIHLÁSIT
Nejčtenější
Záleží nám na soukromí čtenářů. I z toho důvodu ti poskytujeme detailní informace o tom, jak využíváme soubory cookies a jiné technologie zabezpečující správné fungování a vývoj stránky. Pro víc informací si přečti naše Zásady ochrany osobních údajů , kde najdeš, jak používáme soubory cookies, případně se seznam s Podmínkami užívání portálu platnými od 24. 5. 2018. Zpracování cookies můžeš zabránit nebo změnit své preference v nastaveních internetového prohlížeče. Pro detailnější nastavení klikni na víc možností níže.
Upozornění na právo nastavení ochrany osobních údajů na Refresheru

Vzhledem k existujícím i chystaným změnám v zákonech ti dáváme možnost detailního nastavení zpracování osobních údajů a preferencí spojených s jejich zpracováním.

Přečti si možnosti, posuň zobrazení níže, nastav si své preference a klikni na tlačítko Souhlasím, když budeš chtít pokračovat na Refresher. Soubory cookies jsou důležitou součástí technologie v tvém prohlížeči. Jsou natolik důležité, že je budeme muset použít pro zapamatování si toho, že jsi toto okno potvrdil/a, v opačném případě bychom ti ho museli zobrazovat znovu a znovu.

Údaje, které zpracováváme, když používáš Refresher
Ze strany Refresheru sbíráme tyto osobní údaje:
  • Když navštívíš Refresher, uchováváme informace o tom, které články sis přečetl, identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy nebo IP adresu v případě přihlášení, soubory cookies a polohu.
  • Při přihlášení do účtu e-mailovou adresu.
Proč sbírá Refresher tyto údaje:
  • Ke zlepšení kvality našeho webu a vývoji nových webových služeb.
  • K provádění analýz a měření s cílem pochopit, jak je náš web využíván.
  • K tomu, abychom nezobrazovali obsah, který jsi už viděl.
  • Pro zobrazování přizpůsobeného obsahu, jako jsou například relevantnější články.
  • Pro schopnost identifikovat tě jako uživatele při přihlašování do svého účtu.
Sbíráme údaje pro partnery a reklamní sítě:
  • Identifikátory zařízení a prohlížeče, část IP adresy, soubory cookies a poloha.
Proč sbíráme tyto údaje pro partnery, třetí strany a reklamní sítě:
  • K tomu, aby mohli fungovat a zobrazovali relevantnější a užitečnější reklamy.
Seznam reklamních sítí a nastavení reklam

Nevyhnutelné osobní údaje – cookies – pro zobrazování reklam sbíráme pro následující společnosti:

Google (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)
formulář kontakt v souvislosti s osobními údaji >

AdForm (AdForm Aps,Wildersgade 10B, 1. Sal., DK-1408, Copenhagen, Denmark, ID: 26434815)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

Seznam (Seznam.cz, a.s, Radlická 3294/10, 150 00, Praha 5, 26168685)
kontaktní údaje pro nejbližší pobočku >

 

Možnost vypnout si personalizování reklam a sbírání osobních údajů pro jednotlivé partnery:

Upravit nastavení typů reklam Google - personalizování od společnosti Google

Upravit nastavení typů reklam AdForm - personalizování od společnosti AdForm

 

Svá nastavení pro všechny ostatní reklamní sítě, i ty, které na Refresheru nenajdeš, si můžeš prohlédnout na stránce youronlinechoices.com/uk/your-ad-choices

Měření a analýza návštěvnosti

Google, Služba Google Analytics (Google Ireland, 3RD FLOOR ,GORDON HOUSE ,BARROW STREET, Dublin, ID: 368047)

Vlastníci webových stránek používají ke zlepšení funkčnosti svých stránek údaje shromážděné službou Google Analytics. Shromážďování údajů můžete deaktivovat tak, že si stáhnete a nainstalujete doplněk pro svůj prohlížeč.

Stáhnout doplněk pro prohlížeč

Gemius (Gemius s.r.o. Na Výsluní 201/13 100 00 Praha 10 Česká republika)

Společnost Gemius podobně jako služba Google Analytics vyhodnocuje a měří návštěvnost na některých webových stránkách. K měření využívá Cookies, které si můžeš deaktivovat ve svém prohlížeči.

Hotjar (Hotjar Limited, company number C 65490, Level 2, St Julian’s Business Centre, 3, Elia Zammit Street, St Julian’s STJ 1000, Malta)

Hotjar využíváme k analýze návštěvnosti a chování uživatelů. Vytváří nám mapu aktivity návštěvníků, a to na webových stránkách, které vizualizuje a vyhodnocuje. Tyto informace nejsou sbírány vždy, nikde nejsou spárovatelné s aktivitami uživatelů a není tedy možné identifikovat jednotlivce, ale Hotjar ti může nastavit soubory cookies.

Ovládací prvky související s prohlížečem

Nastavení souborů cookies

Soubory cookies jsou životně důležitou součástí technologie ve vašem prohlížeči a slouží ke zlepšení prostředí při používání internetu.

Pokud například na určitém webu nastavíte předvolený jazyk, soubory cookies pomohou prohlížeči zapamatovat si tuto volbu. Některé nebo všechny soubory cookies můžete též zablokovat, to ale může vést k narušení fungování některých funkcí na internetu.

Mnoho webů například vyžaduje zapnuté soubory cookies, když se chcete přihlásit.

Zásady ochrany osobních údajů
Další informace o tom, jak Refresher používá cookies ke zlepšení služeb
  • Přihlašování – pro účely přihlašování potřebujeme tvoji e-mailovou adresu.
  • Přizpůsobení – pro zjištění toho, co tě zajímá, vytváříme tvůj unikátní profil. Pokud nějaké informace posbíráme, najdeš je ve svých nastaveních soukromí a profil můžeš upravit, změnit nebo celé personalizování vymazat.
Jak změnit nastavení zpracování osobních údajů?

Pokud změníte názor, kdykoliv můžete tyto údaje změnit na adrese https://refresher.cz/nastavenia/sukromie.
Pokud toto okno nechceš vídat, když nás navštívíš z jiného zařízení nebo prohlížeče, přihlas se a tvé preference si zapamatujeme.