Ze strany Google se jedná pouze o krok, který zlepší rychlost prohlížení.
Americká společnost Google není jenom vyhledávání, Gmail a YouTube. Je také největším producentem reklamních bannerů na světě. Jen za rok 2017 činil příjem Google z reklamy téměř 100 miliard amerických dolarů. Za minulý rok se očekává mnohem větší.
Největším problémem v oblasti online reklamy jsou rozhodně doplňky ji blokující.
Nyní by však mohla nastat změna. Ze strany Google byla ohlášena nová verze platformy do jejich prohlížeče Chrome, která se stará o správu doplňků. Mezi ty doplňky blokující reklamu patří.
Blokování reklamy dnes totiž funguje na základě určitých pravidel, která filtrují webové stránky zobrazující reklamu, následně musí každý z těchto požadavků Google zvlášť kontrolovat a to způsobuje zpomalení prohlížeče.
Tomu se chce Google vyhnout a s novou verzí prohlížeče Chrome začne tuto funkci blokovat. To zapříčiní nefunkčnost hned několika doplňků. Změna by se údajně neměla dotknout nejpopulárnějšího AdBlocku a jeho prémiové verze AdBlock Plus. Oba totiž fungují na jiném principu blokování reklamy.
Vývojáři ostatních doplňků budou tedy muset svoje doplňky zrenovovat a začít používat nový protokol, nebo je bohužel nechají zemřít a donutí uživatele přejít ke konkurenci.