Radikální krok se Tumblru prodražuje.
Už žádná pornografie na našich serverech, řekli si koncem loňského roku na Tumblru. Mikroblogovací platforma začala od 17. prosince filtrovat všechen obsah zobrazující erotiku.
Po třech měsících od tohoto rozhodnutí se začíná ukazovat, jaké to pro tuto platformu, známou především díky hanbatým gifům a videím, přináší následky.
Zatímco se explicitní obsah přesunul zejména na Twitter, síť Tumblr zaznamenala již v prvním měsíci po zrušení sexuálního obsahu nižší návštěvnost o více než 150 milionů, to znamená pokles o 15,4 %.
Údaje společnosti SimilarWeb ukazují, že zatímco začátkem prosince si web stabilně udržoval návštěvnost nad půl miliardou a v prosinci měl zhruba 521 milionů zobrazení, o měsíc později začala návštěvnost klesat na 437 milionů, aby v únoru zaregistrovala propad dokonce na 369 milionů. Je tedy možné, že pokles bude nadále pokračovat.
Na strategii společnosti se začal podílet její nový majitel, společnost Yahoo, který rozhodl, že je čas se posunout dál a začít se zaměřovat na obsah, který nebude explicitní.