Marketingoví zástupci na zájem o sladkou pochoutku pohotově reagují.
Před dvěma týdny ovládlo český internet meme „mňam dopíči“, které kombinovalo „doktore“ meme a krtkův dort od Dr. Oetker. Díky tomu se z této oblíbené pochutiny rázem stala legenda a začala vznikat celá řada reakčních memes, které si střílely z politiků, obchodů i známých kuchařů.
Situace nakonec využil i marketingový tým Dr. Oetkera, který občas některý obrázek okomentoval a nakonec uspořádal na Instagramu soutěž o některé své výrobky včetně samotného Krtkova dortu.
Jak jsme se ale dočetli na sociálních sítích, marketéři Dr. Oetkera měli zajít ještě dále a posílat meme stránkám balíčky s produkty a poděkováním za vytváření memes o krtkově dortu. Rozhodlo jsme se je tedy zkontaktovat a zjistit, zda je to pravda.
Co na to Dr. Oetker?
„Po vypuknutí rozruchu kolem krtkova dortu jsme byli osloveni vícero slovenskými meme stránkami na Instagramu. Vzhledem k tomu, že je naším úkolem komunikaci s médii a dané stránky lze považovat za silné médium mezi určitou skupinou uživatelů, rozhodli jsme se jim zaslat balíčky s výrobky na zkoušku, včetně samotného krtkova dortu,“ odpověděla Andrea Horniczká z agentury Divino, která značku Dr. Oetker zastupuje v Česku i na Slovensku.
Na otázku, jak nahlíží na to, že se o krtkově dortu píše všude po internetu a zda nevadí spojení s poněkud vulgárním meme, Horniczká odpovídá: „Původní meme strhlo lavinu dalších a spolu s nimi i zvýšený zájem o výrobek našeho klienta Dr. Oetker, což nás velmi těší. Dlouhodobě jde o nejpopulárnější směs na pečení z jejich produktového portfolia.“
„K samotnému vulgárnímu výrazu však přistupujeme opatrně. Jde o jazyk, který si při komunikaci nemůžeme dovolit a kterému se snažíme vyhýbat. Pro určité meme stránky je však přirozený a samotné slovní spojení je bráno mezi danou komunitou pozitivně,“ zakončuje své vyjádření.