Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
20. září 2019 v 14:32
Čas čtení 0:00
Antonín Havlík

Alza, Heureka i Mall zparodovaly začerněné rozhodnutí státního zástupce ohledně Čapího hnízda

ZAJÍMAVOSTI
Uložit Uložené

Webovým službám se povedla další vtipná parodie.

Poté, co státní zástupce Jaroslav Šaroch zastavil trestní stíhání premiéra Andreje Babiše, odhalilo Městské státní zastupitelství v Praze jeho textové rozhodnutí.  

Spis o devadesáti stranách však obsahuje téměř polovinu stran skoro úplně nebo úplně začerněnou – skryty byly výpovědi svědků, i jména, která díky masivní medializaci celé kauzy Čapího hnízda zná zřejmě každý, kdo se o ni alespoň trochu zajímá.

Právě toto začernění se stalo terčem parodií e-shopů Alza.cz a Mall.cz a agregátoru Heureka.cz. Ti si na svých sociálních sítích z nekonkrétnosti zveřejněného rozhodnutí udělali legraci.

Doporučeno
Tetovaní Alzáka za iPhone byla lež. Alza záměrným fakem chtěla ukázat, že by lidé neměli být ochotní zaprodat duši Tetovaní Alzáka za iPhone byla lež. Alza záměrným fakem chtěla ukázat, že by lidé neměli být ochotní zaprodat duši 12. července 2019 v 13:00

Alza, Heureka i Mall zparodovali začerněné rozhodnutí státního zástupce ohledně Babišova Čapího hnízda
Alza, Heureka i Mall zparodovali začerněné rozhodnutí státního zástupce ohledně Babišova Čapího hnízda

Například e-shop Alza.cz, který má jako maskota typického zeleného mimozemšťana, svou profilovou fotku na Facebooku téměř celou začernil a svému Alzákovi nechal prosvítat jen oči. K tomu přidal vtipný popisek: „Rozmohl se nám tady takový nešvar, že █ █ █ █ █ █ █ █ nebo třeba █ █ █ █ █ █. Konkrétně se nám nelíbí █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ či █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █ █. Ale asi se s tím nedá nic dělat.“

K popisku přidal odkaz bit.ly/Cenzurováno, který po rozkliknutí zákazníka přesměruje na produktovou stránku černého permanentního zvýrazňovače, kterým si může vlastně kdokoli zcenzurovat jakýkoli text po vzoru Městského státního zastupitelství. Chytrý marketing se obchodu vyplatil, profilovka dostala přes 1500 reakcí.

Připojila se i Heureka.cz, která navázala na tradici svých vtipných „upřímných recenzí“, při kterých vlastně paroduje samu sebe a uživatelská hodnocení, která má na webu. Ve svém vtípku ukázala, kam by až mohla zajít snaha o příliš korektní recenzi.

A k žertování se nakonec připojil i Mall.cz, který kromě e-shopu provozuje také vlastní internetovou televizi. Mem využil k promování svého nového pořadu, reality show s Pavlem Novotným, která ukáže, jak řeporyjský starosta řeší ve své obci nejrůznější kauzy. „Černé čáry v Extrémním starostovi s Pavlem Novotným neuvidíte,“ píší na Facebooku.

Domů
Sdílet
Diskuse