Samozřejmě, stroj musel být poměrně výrazně upraven. Původních je ale více než 50 % dílů.
S traktory na českých cestách pravděpodobně nemáš právě ty nejlepší zkušenosti. Většinou jedou pomalu a za sebou tak vytvářejí dlouhé kolony s nervózními řidiči.
Speciálně upravený traktor JCB Fastrac by takové dopravní komplikace určitě nezpůsoboval. Za volant této bestie se totiž posadil Brit Guy Martin a stanovil světový rychlostní rekord pro zmíněný druh vozidel.
Maximálka v jeden moment dosáhla 247,47 km/h a průměrná rychlost na měřeném úseku, která je důležitá pro vyloučení vlivu větru nebo případného mírného klesání, zase 217,56 km/h.
Pokus potvrdili i zástupci Guinnessovy knihy rekordů, rekord je tedy oficiální. Jedním ze záměrů firmy JCB ale určitě byla i propagace své běžné produkce. Výrobce totiž tvrdí, že rekordní stroj byl vyvinut z běžného traktoru Fastrac, který si můžeš běžně koupit.
Sdílet s ním má více než 50 % dílů. Uvnitř běžel 7,2litrový šestiválcový dieselový motor. Výrazně upravená byla aerodynamika díky snížení podvozku o 20 centimetrů a zúžení kabiny.
Pokoření takových rychlostí s traktorem zas není úplně překvapivé, stroj měl totiž více než 1 016 koní a točivý moment na úrovni 2 500 N.m. Klíčem k úspěchu ale byla správně nastavená převodovka.
Zatímco běžný traktor potřebuje krátké převody, aby dokázal potáhnout i těžké radlice zabořené do zabláceného pole, odlehčený JCB Fastrac měl dostatek času rozjet se po hlaďounkém asfaltu původně vojenského letiště Elvington u britského městečka York. Jeho dráha je s více než třemi kilometry jednou z nejdelších v Británii.
A samotný pilot Guy Martin? Ten má s rychlostí a s riskováním pořádně zkušenosti, na legendární motocyklové akcí Isle od Man TT, která se jezdí po zcela běžných okreskách, má například až 17 pódiových umístění. Na motorce si však také dvakrát zlomil páteř.