Přepnout do nočního režimu
Přepnout do denního režimu
Úterý 2. 6. 2020 svátek má Jarmil

hledej na refresheru

Chceš dostávat notifikace i na tomto zařízení?
Musíš být přihlášený/á, abys mohl/a uložit článek.
Nepodarilo sa uložiť zmeny. Skús sa nanovo prihlásiť a zopakovat akciu.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
0
Uložit na později.
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.
Zajímavosti - Zahraniční
0
Adam Smeták
22. květen 2020, 11:21
Čas čtení: 2:11
Uložený článek najdeš v nabídce uživatele.

Internetem se šíří, že NASA našla důkazy o paralelním vesmíru. Pravda je daleko složitější

Jedná se pouze o teorii, kterou žádný výzkum nepotvrdil.

Adam Smeták
22. květen 2020, 11:21
Čas čtení: 2:11
Zdroj: NASA, ESA a STScI

Bulvární deník NY Post v úterý uveřejnil článek s nadpisem: „Vědci z NASA nalezli důkazy o paralelním vesmíru, kde čas běží pozpátku“. Připojil se k němu další bulvární deník Express (jako jediný v titulku neoznamuje objev jako fakt) a Daily Star. Pokud ti to připadá všechno trochu přitažené za vlasy, jsi na správné stopě.

Jak uvádí Jamie Carter, člen vědecké redakce magazínu Forbes, jde o velmi zkreslenou a nafouknutou představu o tom, co výzkum NASA skutečně odhalil. Vědci totiž sice možná opravdu objevili náznaky o existenci elementárních částic, které mohou vzdorovat současnému chápání fyziky, ale zároveň může jít prostě jen o záležitost neobvyklé interakce částic s ledem.

NAČÍST ČLÁNEK BEZPLATNĚ
Předplať si REFRESHER+ a získej další výhody

Tento článek dočteš bezplatně, ale s předplatným REFRESHER+ získáš přístup k více než 977 zamknutým článkům a dostaneš další benefity.

VYZKOUŠET BEZPLATNĚ
Kdykoli ho jednoduše zrušíš
Upozorníme tě 2 dny před první platbou
První týden 0 Kč, potom 99.00 Kč měsíčně
S REFRESHER+ můžeš získat tyto benefity

Ke způsobu, jakým některá média o výzkumu informovala, se na Twitteru satiricky vyjádřil i Ibrahim Safa, vedoucí skupiny vědců, která za ním stojí. „NASA zjistila, že by nikdo z vás neměl přejímat novinky z New Yorku Postu.“

Celá série těchto článků vyskakujících v posledních dnech na internetu je založena na studii publikované před šesti týdny v mezinárodním vědeckém časopise New Scientist. I ten přichází s poměrně kontroverzním titulkem: „Možná jsme narazili na paralelní vesmír, který se vrací v čase nazpět“. Na rozdíl od bulvárních plátků, ale zjištění nepředkládá jako fakt, a pracuje s touto verzí pouze jako s možnou alternativou

Text uveřejněný ve vědeckém časopise vychází ze tří studií. První  vychází z balonového průzkumu ANtarctic Impulsive Transient Antenna (ANITA), který na Antarktidě narazil na neobvyklý je zahrnující možné kosmické paprsky stoupající směrem vzhůru.

V reakci na toto zjištění vyšla další studie, která diskutuje právě o možném vysvětlení zjištění založeném na možné existenci paralelního vesmíru. V něm by čas po Velkém třesku plynul opačně a dominovala by v něm antihmota. Další výzkum uveřejněný 2. dubna letošního roku se zjištěními z průzkumu ANITA zabývá a doporučuje zvážení jiných alternativ k vysvětlení neobvyklého měření.

Jediným výsledkem je tedy zatím zjištění, že měření ANITA nelze standardními metodami vysvětlit. To ale neznamená, že vědci odhalili alternativní vesmír, kde čas běží jiným způsobem.

Nejlépe studii a reakci na ní vystihl vedoucí práce Ibrahim Safa ve svém dalším tweetu. Shrnuje, že zatímco on uveřejnil práci, jejímž výsledkem je zjištění, že měření ANITA objevila nestandardní neutrina (elementární částice), což zřejmě vychází z našich nedokonalých znalostí antarktického ledu, ale zároveň by mohlo jít o nový fyzikální jev, bulvární média si to vzala po svém a učinila z toho objev paralelního vesmíru.

Upozornit na chybu. Pokud jsi našel nedostatek v článku nebo máš připomínky, dej nám vědět.
Náhledový obrázek: NASA, ESA a STScI Tagy: nasa
Přidej se k těm, kteří nás podpořili. Předplať si R+ VÍCE
Ohodnoť článek
19
Sdílej článek
Hodnocení tohoto článku je dostupné jen s aktivním předplatným REFRESHER+.
Předplatit
Zrušit
Při hodnocení článku nastala chyba. Zkus se nově přihlásit a znovu ohodnotit článek.

V případě že problémy přetrvávají, kontaktuj prosím administrátora.
OK
News
Pondělí 1. 6. 2020
20:15
Ryan Gosling si zahraje vlkodlaka v novém hororu od Universalu. Začíná se tvořit propojený filmový svět monster jako v Marvelu? Ryan Gosling si zahraje vlkodlaka v novém hororu od Universalu. Začíná se tvořit propojený filmový svět monster jako v Marvelu?
18:51
Cestování bez omezení od 15. června: Budeme moci na Slovensko, do Chorvatska či do Německa. Cestování bez omezení od 15. června: Budeme moci na Slovensko, do Chorvatska či do Německa.
17:32
Největší bizár od Bubeníka a princezny: Bolek Polívka a hlavní hrdina z Mumie se střetávají v českém fantasy. Největší bizár od Bubeníka a princezny: Bolek Polívka a hlavní hrdina z Mumie se střetávají v českém fantasy.