Děti, které se učí z domu, mají vyšší riziko negativních duševních, emocionálních a dokonce i fyzických následků na zdraví.
Distanční výuka zřejmě představuje větší riziko v oblasti duševního zdraví dětí a rodičů než klasická prezenční výuka. Vyplývá to z průzkumu amerického centra pro prevenci a kontrolu nemocí (CDC). Vědci analyzovali odpovědi respondentů, které vybrali v průběhu října a listopadu 2020. Dohromady vyzpovídali 1290 rodičů s dětmi ve věku 5 až 12 let, informuje CNN.
Ničivé následky pandemie
Rodiče dětí, které absolvují jen online vyučování nebo kombinaci online výuky s některými předměty vyučované ve škole, častěji hovořili o zvýšeném riziku u 11 ze 17 indikátorů, které vědci sledovali.
Téměř 25 % rodičů říká, že duševní nebo emocionální zdraví jejich dětí se zhoršilo. Pro srovnání, z rodičů, jejichž děti nadále chodí do školy, hlásilo zhoršený duševní stav 16 % rodičů.