30. listopadu 2021 16:58
Tereza Šnajdrová

První živí roboti světa se mohou sami rozmnožovat. Vědci jsou tímto objevem fascinováni

Zdroj: Wikimedia Commons/Kriegman, S./volně k užití
NEWS

Xenoboti byli vyvinuti z kmenových buněk africké žáby drápaté.

Xenoboti, tedy první živí roboti světa, byli vyvinuti v roce 2020 z kmenových buněk africké žáby drápaté. Jedná se o méně než jeden milimetr široké nespecializované buňky, které už během minulého roku překvapily tím, že se dokáží samy pohybovat, léčit a spolupracovat ve skupině. Nyní však vědci přišli s novým fascinujícím objevem a tím je, že xenoboti se mohou také sami rozmnožovat, informuje CNN.

DNA TESTY: Máme v genech zapsanou naši spřízněnou duši a můžeme si naprogramovat ideální děti? DNA TESTY: Máme v genech zapsanou naši spřízněnou duši a můžeme si naprogramovat ideální děti? 5. dubna 2021 14:30

Vědci z Harvardské univerzity, University of Vermont a Tufts University, kteří xenoboty vyvinuli, nyní přišli s novým poznatkem. Roboti se umí sami rozmnožovat a jejich způsob reprodukce ještě nikdy nikdo neviděl. Nepřipomíná totiž ani tu živočišnou, ani tu rostlinnou a živí roboti se tak rozmnožují po svém.