Z Ruska již odešlo několik desítek firem. Některé ze země odchází nadobro, jiné pouze pozastavují provoz a tamním obyvatelům dávají naději, že své provozovny v budoucnu zase otevřou. Mezi takové nově patří i McDonald’s, Coca-Cola a Starbucks.
Poté, co koncem února vtrhla na Ukrajinu ruská vojska a začala válka, v Rusku ve velkém končí nejrůznější značky, podniky i řetězce. Některé svůj provoz pozastavují do té doby, než se situace uklidní, jiné nechtějí zemi Vladimira Putina podporovat a předjímají, že se již nikdy nevrátí. Mezi ty, které svůj provoz pozastavují dočasně, se nově řadí také McDonald’s, Coca-Cola či Starbucks. Informuje o tom stanice BBC.
McDonald's dočasně zavírá všech zhruba 850 restaurací, které v Rusku otevřel a dle svých slov tak reaguje na „zbytečné lidské utrpení, které se odehrává na Ukrajině.“ Společnost zároveň upozornila, že není jisté, kdy se do země zase vrátí, ale svým 62 000 zaměstnancům bude mzdu platit i nadále.
„Konflikt na Ukrajině a humanitární krize v Evropě způsobily nevýslovné utrpení nevinným lidem. Odsuzujeme agresi a násilí, modlíme se za mír,“ dodal generální ředitel Chris Kempczinski.
Veškerou obchodní činnost v Rusku pozastavuje také kavárenská síť Starbucks, která v zemi provozuje více než 100 poboček. Také Starbucks bude i nadále vyplácet mzdy svým 2 000 zaměstnancům, ale uzavřením provozoven se přidá k dalším světovým značkám, které se jasně vymezily proti agresi páchané na Ukrajině.
Provoz v Rusku pozastavuje také Coca-Cola. „Naše srdce jsou s lidmi, kteří trpí v důsledku tragických událostí na Ukrajině. Situaci budeme nadále sledovat a vyhodnocovat, jak se budou okolnosti vyvíjet,“ stojí v prohlášení společnosti. Aktivity v Rusku tvoří 2 % příjmů firmy, o které nyní Coca-Cola přijde.
Mezi další podniky a značky, které v Rusku končí, patří například největší hudební společnost Universal Music Group, největší kosmetická společnost L'Oreal či Unilever. Seznam značek, které zemi opustily již v minulém týdnu, si můžeš prostudovat v samostatném článku.