Zpravodajský portál pro moderní generaci, která se zajímá o aktuální dění.
Zajímá tě aktuální dění? Zprávy z domova i ze světa najdeš na zpravodajském webu. Čti reportáže, rozhovory i komentáře z různých oblastí. Sleduj Refresher News, pokud chceš být v obraze.
Kliknutím na tlačítko tě přesměrujeme na news.refresher.cz
Vyzkoušej klub REFRESHER+ už od 25 Kč během prvních tří měsíců 😱
20. prosince 2022 v 10:57
Čas čtení 0:47
Kuni Nguyenová

Fotbalové mistrovství pomohlo adidasu. Vyprodal dresy Lionela Messiho

 Fotbalové mistrovství pomohlo adidasu. Vyprodal dresy Lionela Messiho
Zdroj: TASR/AP/Martin Meissner
ZAJÍMAVOSTI ADIDAS EKONOMIKA FOTBAL LIONEL MESSI ZPRÁVY ZE SVĚTA
Uložit Uložené

Adidas již ve čtvrtém čtvrtletí prodal zboží související se šampionátem za zhruba 9,7 miliardy korun. Oblíbeným výrobkem je dres fotbalisty Lionela Messiho.

Nedávno skončené mistrovství světa ve fotbale výrazně pomohlo nakopnout tržby adidasu, německého výrobce sportovního oblečení a obuvi. Jak informovalo CNN nebo Sports Business Journal, fanoušci projevují mimořádný zájem zejména o reprezentační dresy se jménem argentinské fotbalové hvězdy Lionela Messiho, které adidas vyrábí.

Dresy jsou aktuálně celosvětově vyprodané, adidas se je však snaží co nejdříve opět naskladnit. Pro CNN uvedl, že „pracuje na uspokojení mimořádné poptávky po dresech a brzy budou k dispozici další zásoby“. Dodal, že k dispozici jsou stále některé další položky zahrnující celý tým, například basketbalové topy a trička.

Doporučeno
Přinášíme ti tipy na vánoční dárky z dílny studentů lokálních uměleckých škol a menších značek Přinášíme ti tipy na vánoční dárky z dílny studentů lokálních uměleckých škol a menších značek 19. prosince 2022 v 15:00

Mistrovství světa bylo pro adidas přínosem. V souvislosti se šampionátem prodal ve čtvrtém čtvrtletí zboží za 400 milionů eur, zhruba 9,7 miliardy korun. Zboží s tematikou fotbalu vzrostlo za prvních devět měsíců roku 2022 o 30 procent ve srovnání s rokem předchozím.

Německý výrobce se snaží dohnat ztrátu poté, co ukončil spolupráci s rapperem Kanyem Westem kvůli jeho antisemitským výrokům. Jak jsme tě dříve informovali, Westovy produkty Yeezy generovaly odhadem dvě miliardy dolarů ročně (přes 49 miliard korun), což je téměř 10 procent ročních příjmů adidasu. O tom, jak se to dotklo i českého e-shopu Footshop, si můžeš přečíst v našem exkluzivním rozhovoru s jeho zakladatelem Peterem Hajdučkem.

Domů
Sdílet
Diskuse