Luxusní značka Dior na Instagramu zveřejnila fotografii, na které si asijská modelka vytahuje koutek oka. Někteří uživatelé v Číně na tento příspěvek reagují pobouřeně a mluví o rasové diskriminaci.
Značka Dior, která je známá svým luxusním zbožím, byla na čínských sociálních sítích obviněna z rasismu, informuje BBC. Reklama ukazovala asijskou modelku, jak si natahuje koutek oka. Značka tento příspěvek zveřejnila na Instagramu začátkem tohoto týdne. Rychle jej však stáhla.
BBC požádalo Dior o reakci, značka však nezareagovala. Fotografii zveřejnila jako součást propagace nové značky make-upu. Znázornění modelky vytahující si koutek oka doplňoval popisek: „Nasměrujte svou kočičí divokost.“
Značka Dior je v Číně obviněná z rasové diskriminace již poněkolikáté
„Je to rasová diskriminace,“ sděluje jeden z komentářů. Někteří uživatelé vyzvali modelky Dioru k ukončení spolupráce, jiní vidí reakce jako přehnané. Není to však poprvé, co Dior čelí v Číně kritice. V roce 2021 vyvolala pobouření fotografie, která podle některých utvrzovala západní stereotypní představy o asijských tvářích. Čínský deník Global Times doufá, že se Dior poučí a upřímně omluví.