Konec aktuální generace modelové řady 718 se nezadržitelně blíží.
Modelová řada 718, tedy modely Cayman a Boxster, v nejnovější generaci přesedlá na čistě elektrický pohon. Naznačují to i testované exempláře chystaných nástupců, jejichž pohon zastřešuje výhradně elektromotor. Automobilka už mezitím stihla vypustit z portfolia i některé motorické verze současné generace, jejíž konec se tak nezadržitelně blíží. Aktuálně to potvrzuje i labutí píseň řady 718, tedy právě představená novinka s názvem 718 Spyder RS. Jedná se o poslední spalovací verzi před příchodem elektrického nástupce.
Model vychází z Caymanu GT4 RS, má však ručně odnímatelnou plátěnou střechu. Absence elektrického mechanismu ušetřila v porovnání s modelem 718 Boxster 16,5 kilogramu. Celková hmotnost RS novinky je tak jen 1410 kilogramů. Spyder je snížen o 30 milimetrů, stojí na specifických 20" hořčíkových discích, přibyly karbonové exteriérové doplňky (včetně kapoty), výrazná zadní odtrhová hrana a chybět nemůže ani dvojice obrovských koncovek výfuku v rámci soupravy Weissach.
V interiéru dominuje Alcantara, červené prošívání, karbonové dekory i sedadla. Tím nejpodstatnějším je však uprostřed vozidla umístěný atmosférický plochý šestiválec, který lze točit až na 9 tisíc otáček za minutu. Čtyřlitrový agregát disponuje výkonem 368 kW/500 koní a točivým momentem 450 Nm. Sílu výhradně na zadní kola posílá sedmistupňová automatická převodovka PDK s krátkými drahami.
Novinka zvládne akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,4 vteřiny, na rychlost 200 km/h se dostane za 10,9 vteřiny a její maximální rychlost je 308 km/h. Model 718 Spyder RS je tak sice o 7 km/h pomalejší než kupé Caymanu GT4 RS, přidanou hodnotou je však jízda s nebem nad hlavou. Základní cena chuťovky bez střechy je v Německu 155 575 € (zhruba 3,7 milionu korun).