Co si Češi a Češky před letošním létem „googlují“? Dovolenou pro seniory i singl lidi, glamping nebo Itálii.
Češi a Češky neponechávají plánování letošní dovolené na náhodě. Zatímco loni vrcholilo hledání letenek až v červnu, letos na cestování myslí již od ledna. Vyhledávání letenek v první polovině roku tak výrazně vzrostlo oproti loňsku, jeho objem se dokonce téměř zdvojnásobil. Vyplývá to z výsledků dat Vyhledávání Google na téma cestování.
Tento trend potvrzují i data vyhledávače a prodejce letenek Kiwi. „V průběhu roku naši zákazníci nejčastěji kupují letenky tři týdny až dva měsíce před odletem, pro letní prázdniny ale roste podíl těch, kteří je kupují už čtyři měsíce předem,“ přibližuje v tiskové zprávě Eliška Řezníček Dočkalová, ředitelka pro zákaznickou zkušenost ze společnosti Kiwi.
Z výsledků Vyhledávání Google na téma cestování letos stouplo vyhledávání klíčových slov, která souvisí s dovolenou pro seniory, a to o 51 %. Trendem jsou také dovolené pro singl – tedy ty, kteří raději objevují svět sami. Zaznamenaly nárůst o 35 %. Skokanem v hledání je také termín glamping, který nabízí spojení mezi zážitkem z kempování v přírodě a luxusní dovolenou. Objem vyhledávání tohoto trendu meziročně vzrostl o 38 %.
A pokud jde o konkrétní destinace? Největší meziroční skok zaznamenaly letenky do Maďarska (o téměř 60 % více) a Itálie (o 52 % více). Z mimoevropských destinací jsou mezi Čechy v tomto roce nejpopulárnější Spojené státy americké nebo tradiční prázdninová letoviska v Turecku a ve Spojených arabských emirátech. Na dvojnásobek se letos oproti roku 2022 zvedl také objem hledání letenek do Thajska, Egypta, Indonésie a Keni.