Coby základní stavební kámen posloužil elektrický Enyaq, s jehož přestavbou studentům pomohl tým odborníků značky.
Studenti Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto v Mladé Boleslavi se každoročně podílejí na přestavbě jednoho z modelů české automobilky, ze kterého vždy vyrobí unikátní model. Nejde o sériový vůz, spíše o nevšední výtvor, který je výsledkem fantazie studentů. Současně však projekt přispívá k jejich povědomí, jak se navrhují automobily. Letos byl představen v pořadí již devátý model, nese název Roadiaq a za jeho vznikem stojí 29 studentů.
Už na první pohled je zřejmé, že tentokrát jako základ použili elektrický Enyaq, s jehož přestavbou jim pomohl tým odborníků z řad značky. Cílem letošního studentského projektu byl obytný vůz, což s sebou opět přineslo úpravy karoserie – zástavba stanu vyžadovala novou střešní konstrukci, na míru však vyvinuli i páté dveře. Roadiaq je tak až o 35 centimetrů vyšší, ve srovnání se sériovým Enyaqem narostla i světlá výška, a to na rovných 19 centimetrů.
K proměně exteriéru vozu bylo použito dvoubarevné lakování, jež kombinuje zelený odstín Emerald a bílý Moon. Bílé jsou také detaily v oblasti předního nárazníku a vozu nechybí ani osvětlená maska Crystal Face. Auto stojí na největších dostupných discích značky Škoda, které mají velikost až 21". Jak je u vozidel tohoto typu zvykem, i Roadiaq dostal dodatečnou přípojku na externí zdroj energie, který se používá v kempech.