Minimalistický styl, nebo design z osmdesátek? Jaké trendy moderní grafice kralují? Prozradíme vám, jak v dnešní době zaujmout a s čím pracovat při tisku kalendáře tak, aby vám přinesl nové zákazníky.
Stylovým kalendářem k novým zakázkám
Možná si myslíte, že klasickým kalendářům už odzvonilo a že jsou dnes populární především online či sdílené kalendáře. To ale není tak úplně pravda. Nástěnný či stolní kalendář můžete skvěle využít i vy!
Originální výtvor vám totiž může přinést nové – a také skvělé – zakázky. A o to přece jde. Prezentace výrobků, přehlídka realizací nebo třeba katalog s produkty? Tisk kalendářů můžete využít zkrátka jakkoliv. A to ať už jste fotograf, umělec, influencer, malý tvůrce, či grafik. Nebo třeba vlastníte ateliér.
Když přijde retro do módy
Dostaly se vám v poslední době do rukou populární módní časopisy? Inspirujte se. Kdo říkal, že trendy z módního byznysu nemůžete přenést do grafického designu? Při výrobě kalendářů na to rozhodně myslete. Skvělý kousek si můžete vyrobit například u tiskárny EASY Point4me.
Trendem jsou stylové fotografie a syrovost 80. let. Rozostřené, výrazné barvy i neostré obrysy. To dnes opravdu prodává. Jde o styl. K brandu si pak už lidé najdou cestu sami. Nebojte se být drzí a šokovat.
Patka žije. Ale ne na ofině
Ještě nedávno byly v kurzu uhlazené a přehledné fonty. Neuplynula ale tak dlouhá doba a tento trend nahradilo patkové písmo. Zčásti dokonce fonty, ve kterých jsou písmena tak blízko u sebe, že se mnohdy stávají až hůře čitelná. Chybu neuděláte ani s ozdobnou kurzívou.
Tento styl je často spojován s reklamou z 80. let, kterou vytvořila významná společnost prodávající chytré telefony či notebooky. Tohoto stylu se ale drží i reklamy na populární boty nebo automobilové společnosti. Tímto výběrem proto rozhodně nešlápnete vedle! Osmdesátky jsou totiž znovu v kurzu.
Pro inspiraci rozhodně nemusíte chodit moc daleko. Stačí se probrat schovanými časopisy svých rodičů či prarodičů a skvělý nápad je na světě.
Kazetám i faxům odzvonilo. Nebo ne?
Kromě výrazných, až neonových barev a patkového písma sklízí obdiv na červeném koberci i působivé vizuální motivy. Ty často prezentují reálné materiály i fyzickou stránku produktů. A to dokonce i u digitálních produktů.
Do moderních designů se při výrobě kalendářů nebojte zakomponovat různé rekvizity, které byly populární v minulém století. Faxy, staré telefony, kazety, drátová sluchátka. Jedině tak se totiž odlišíte od konkurence.
Od módy přes lifestyle až po foodblogery
Ať už máte vlastní módní značku, nebo vymýšlíte nové recepty, tyto trendy vás zkrátka nemohou nechat chladnými. Pamatujte na to, že novinky v oblasti designu se vždy nejdříve dostanou k populárnějším odvětvím a až potom přijdou na řadu technologie či ne tak atraktivní zboží.
Trend osmdesátek se ale objevil v nedávných kampaních různých značek – od módního průmyslu až po gastronomii. A byla by škoda tomuto trendu nejít naproti i s vaší značkou.
Vyšperkujte fotky. Rámečky, pozadími i kolážemi
Na „molo“ se vrací i různá ohraničení obrázků a stylová pozadí. Cool jsou designové prvky, od ozdobných až po geometrické.
Při výrobě kalendářů můžete fotky poskládat do stylových koláží. V online editoru EASY Point4me jich najdete opravdu hodně. Do koláže můžete přidat různý počet fotek. Dvě, čtyři nebo třeba sedm. Chcete ukázat produkt v celé kráse? Umístěte na stránku jednu fotku. Nebo naopak chcete upozornit i na ty nejmenší detaily? Skvělou volbou bude nástěnný kalendář s větší koláží. Tisk kalendáře si tak můžete přizpůsobit svým představám do poslední tečky.
A na scénu přichází...
Často se hovoří o přibližně dvacetiletých cyklech trendů. Je proto jasné, že minimalistický design je v některých odvětvích dnes už passé. Trendem je naopak výrazný styl 80. let a návrat vintage.
Tohoto směru si při tvorbě vizuálů všimly i velké firmy. A to jak při tvorbě reklam, tak třeba při výrobě kalendářů. Ty si můžete vyrobit u EASY Point4me. Nezapomeňte, že inspirovat se trendy je skvělý způsob, jak ulovit nové zakázky a získat pozornost zákazníků.