Celosvětový rebranding Pepsi je v plném proudu. Nové logo odráží neustálou touhu značky po inovacích, svěžesti a rozvoji kultury. Nový design, který přichází po 14 letech, ztělesňuje žízeň po zážitcích, tvrdí Pepsi.
„Proces redesignu Pepsi začal zadáním, aby spotřebitelé nakreslili z paměti její logo. Velká část zúčastněných přitom umístila nápis Pepsi doprostřed glóbu a tím poukázala na silný kapitál, který značka vybudovala v průběhu minulého století. Nové logo dostalo nový odvážný typ písma, který odráží sebevědomí značky a její neokázalý přístup,“ popisuje Michal Šlechta, ředitel marketingu Mattoni 1873, která je výhradním výrobcem a distributorem Pepsi v ČR.
Nejde každopádně pouze o změnu loga. Pepsi přichází s celou řadou marketingových novinek, například se změnou názvu Pepsi MAX na Pepsi Zero Sugar, což má lépe reflektovat identitu nápoje. Pepsi Zero Sugar pak stále přichází ve dvou dalších verzích, a to Mango a Limeta.
Součástí nové kampaně v Česku pak bude i tunel pražského metra z Dejvické na Bořislavku, který využije některé moderní technologie a LED panely přímo v metru. Grafika se pak objeví taky na přestupu mezi linkami A a C ve stanici Muzeum.
Historie značky v ČR
Pepsi má na českém trhu dlouholetou historii. Značka přišla už v roce 1989 a rychle se stala popkulturní ikonou. Výroba v České republice probíhá od roku 2018 pod křídly společnosti Mattoni 1873, výhradního výrobce a distributora nápojů PepsiCo. Hlavní závod vyrábějící Pepsi a další nápoje z portfolia PepsiCo se od roku 1994 nachází na Kolbenově ulici v Praze-Hloubětíně a od podzimu 2022 se tyto nápoje vyrábějí také v Kyselce u Karlových Varů, kde Mattoni 1873 spustila moderní plechovkovou linku, která dokáže stočit nápoje do více než deseti druhů balení.
V Česku se ročně vyrobí skoro 300 milionů balení nápoje Pepsi, která zásobují mimo českého také slovenský a maďarský trh. Export se realizuje z velké části po železnici. V roce 2023 bylo po železnici přepraveno ze skladu v Hostivaři, který je napojen vlečkou na železniční stanici Hostivař do železniční stanice Kecskemét v Maďarsku, celkem 1 161 železničních vozů ve 48 vlacích, ve kterých bylo přepraveno celkem 62 928 palet s výrobky Pepsi. Tato přeprava umožnila ušetřit celkem 2 247 jízd kamionů na trase mezi Prahou a Kecskemétem.